اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 14, 2019
14:21 شنبه، 23ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103539

گوگل قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا را دور زد

 
یک شرکت رقیب گوگل، این غول فناوری را به دور زدن قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا متهم کرده است.
 
 به نقل از زددی نت، گوگل متهم شده که اطلاعات شخصی کاربران خود را مخفیانه در اختیار شرکت های تبلیغاتی و آگهی دهندگان قرار می داده و از همین طریق قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا را نقض کرده و این قوانین را دور زده است.
 
شرکت بریو که در زمینه تولید و عرضه مرورگرهای اینترنتی فعالیت می کند و لذا مرورگر آن رقیبی برای مرورگر کروم گوگل محسوب می شود، مدعی است که مدارکی برای اثبات ادعای خود در اختیار دارد و آنها را در اختیار مقامات مربوطه در اتحادیه اروپا قرار داده است.
 
مدارک یادشده هم اکنون توسط کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند در دست بررسی است. این کمیسیون رگولاتور اصلی رسیدگی کننده به عملکرد گوگل در خاک کشورهای اروپایی محسوب می شود.
 
مقامات شرکت بریو می گویند گوگل با این تخلف به شرکت های تبلیغاتی کمک می کند تا آگهی های خود را به صورت هدفمند برای کاربران نمایش دهند. اما این کار به معنای نقض حریم شخصی افراد است که دوست ندارند داده های خصوصی آنها به دست موسسات تبلیغاتی و بازاریابی بیفتد.
 
بریو مدعی است این تخلف از طریق یکی از قابلیت های گوگل موسوم به پوش پیج یا گوگل پوش انجام می شود که ابزاری برای شناسایی هویت و علائق تک تک کاربران گوگل است و داده های آن با تفکیک کامل در مورد هر کاربر برای آگهی دهندگان ارسال می شود. ترکیب این اطلاعات دقیق با کوکی های گوگل به شرکت های تبلیغاتی امکان می دهد تا به طور دقیق و کامل به هویت هر کاربر گوگل پی ببرند.
 
گوگل در واکنش به این خبر اعلام کرده که این شرکت بدون رضایت مشتریان و کاربران خود برای آنها آگهی های هدفمند نمایش نمی دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.