اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 15, 2019
14:52 یکشنبه، 24ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103594

استفاده ۸۵درصدی سازمان‌ها از اینترنت اشیاء

 
 مایکروسافت گزارشی در زمینه وضعیت بازار اینترنت (IoT) اشیای منتشر کرده که نشان می‌دهد ۸۵ درصد از تصمیم‌گیرندگان سازمان‌های همکار و سازمان‌های مشتری این شرکت از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند. 
 
 اینترنت اشیا به همراه مجموعه‌ای از فناوری‌ها از جمله خدمات ابری و هوش مصنوعی در حال اتصال میلیاردها دستگاه در حوزه کسب‌وکارها هستند تا بتوانند بهره‌وری بیشتری را برای عملیات رقم بزنند و امنیت و درآمد شرکت‌ها و سازمان‌ها و حتی کاربران را افزایش دهند. با چنین مزایایی جای تعجب نیست که در گزارش اینترنت اشیای مایکروسافت، ۸۸ درصد از کسب‌وکارهای بزرگ مدعی‌اند که اینترنت اشیا در موفقیت آنها تاثیر زیادی داشته است. اینترنت اشیا صرفا در موفقیت این کسب‌وکارها تاثیر نداشته، بلکه در صنایع مختلف از جمله خرده‌فروشی، تولید، کشاورزی و بهداشت و درمان به کار گرفته شده است. 
 
در ادامه به سه مساله مهمی می‌پردازیم که بر اساس گزارش مایکروسافت، اهمیت بسیاری در حوزه اینترنت اشیا دارند و مشتریان و شرکا نیز آنها را مد نظر قرار می‌دهند.
 
سهولت استفاده
یکی از مهم‌ترین موانع در مقابل استفاده از اینترنت اشیا، جنبه‌های فنی و پیچیدگی آن است. به گزارش وب‌گاه خبری readwrite، مایکروسافت به همین دلیل بر ایجاد زبان مدل‌سازی جدیدی تمرکز دارد که روی راه‌حل‌های آسان‌تر مثل IoT Plug and Play تمرکز دارد که زبان مدل‌سازی جدیدی را ارائه می‌دهد و دستگاه‌های اینترنت اشیا را به ابر وصل می‌کند. با این مدل در واقع توسعه‌دهندگان جدید می‌توانند به‌سرعت دستگاه‌های اینترنت اشیا را به ابر متصل کنند. 
 
مساله امنیت
مشتریان و شرکای مایکروسافت ارزش زیادی برای امنیت قائلند، اما آن را سدی بر سر راه استفاده از اینترنت اشیا نمی‌دانند؛ تنها ۱۹ درصد از شرکت‌هایی که در تحقیق بررسی شده‌اند، به مساله امنیت به عنوان مانعی بزرگ اشاره کرده‌اند. مایکروسافت تاکنون در این زمینه موفق بوده است؛ مثلا Azure Sphere راخ‌حل جامع اینترنت اشیا است که سخت‌افزار، OS و ابر را در بر می‌گیرد تا کاربران بتوانند تجهیزاتشان را به به طور امن، متصل کنند. 
 
داده بیشتر، بینش‌های بیشتر
اگر مشتریان داده‌هایشان را مدیریت کنند و بینش‌های مرتبط را به دست آورند، راه‌حل‌های اینترنت اشیا می‌توانند چالش‌ها را حل کنند. مهم‌تر اینکه این بینش‌ها باید بر اساس داده همزمان باشد. یکی از شرکت‌های موفق در این زمینه Zencity است که از خدمات و پلت‌فرم‌های مایکروسافت برای ارائه بینش‌های هم‌زمان به مشتریان خود استفاده می‌کند، این مشتریان، دولت‌ها هستند و باید تصمیم‌های سریع بگیرند تا امنیت و رفاه شهروندان خود را حفظ کنند. ایل فدر لوی (Eyal Feder-Levy)‌، مدیرعامل Zencity در این زمینه می‌گوید: «ما از بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته Azure استفاده می‌کنیم تا میلیون‌ها میلون داده را از منابع مختلف تحلیل کنیم و آنها را به بینش‌های همزمان تبدیل کنیم».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.