تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 16, 2019
12:32 دوشنبه، 25ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103649

رقابت فروشنده‌ها در پلت‌فرم مارکت پلیس

پلت‌فرم مارکت پلیس دیجی‌کالا موفق شده با کاستن از هزینه‌ها نه تنها قدرت رقابت بین فروشنده‌ها را افزایش دهد، بلکه سبب منفعت خریداران شود.  برای درک هر چه بهتر فضای مارکت پلیس دیجی‌کالا می‌توان یک پاساژ خیلی بزرگ را در نظر گرفت که هر فردی از هر صنفی امکان ارائه کالا را در آن دارد، اما ملزم به پرداخت اجاره آن نیست، در عوض درصد اندکی از فروش را به آن صاحب پاساژ می‌دهد، پس همین مورد کافی است تا به مزیت رقابتی دیجی‌کالا نسبت به بازار سنتی پی ببریم، در بازار سنتی قیمت تمام شده کالا بیشتر است، اما در فضای آنلاین خیلی از هزینه‌ها مطرح نیست.
دیجی‌کالا شرایطی فراهم کرده که در بین یک صنف واحد برای عرضه یک کالای واحد، وقتی عرضه‌کننده بیشتر دیده شود که کمترین قیمت را پیشنهاد دهد، وقتی یک کالای واحد توسط چند فروشنده متفاوت ارائه شود، به مشتری، فروشنده‌ای با کمترین قیمت پیشنهاد می‌شود. البته در بعضی موارد فروشنده‌ای که اعلام می‌شود الزاما کمترین قیمت را نداشته،بلکه مطابق توضیحات دیجی‌کالا، آن فروشنده مزیت‌های بهتری نسبت به بقیه فروشنده‌ها دارد، به هر حال در آخر مشتری تصمیم‌گیر است. در دیجی‌کالا همه چیز شفاف هست و این برای مشتریانی که سابقه خرید از بازار سنتی غیر شفاف را داشته‌اند و از آن ضربه خورده‌اند تجربه خوشایندی است، در بازار سنتی فروشنده الزاما تولیدکننده یا فروشنده دست اول نیست و برای یک کالا امکان واسطه‌های مختلف زیاد است، اما در دیجی‌کالا به دلیل رقابت امکان ارائه کالا توسط واسطه دست چندم نیست، این به دلیل فضای رقابتی است که بر اساس قیمت و نحوه ارائه کالا، توسط دیجی‌کالا طراحی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.