رسانه‌های اجتماعی

September 16, 2019
12:39 دوشنبه، 25ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103651

محبوب‌ترین شهرهای هشتگ‌ شده در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار نه تنها در انتخاب مقصد سفر، بلکه در ماجراجویی‌های دیگری همچون طبیعت‌گردی و حیات‌وحش تا تجربه‌های آشپزی، هنر و غیره است. این رسانه در سال‌های اخیر نقش بسیار پررنگی در تغییر ذائقه و سلیقه مخاطبانش در سفر داشته است.
 
 
 شهر لندن با ۱۱۸ میلیون #هشتگ در اینستاگرام در صدر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این شبکه اجتماعی قرار دارند و در رتبه بعدی پاریس به ۱۷ میلیون اختلاف و ۱۰۱ میلیون #هشتگ قرار دارد.
 
شهر نیس فرانسه با ۸۷ میلیون #هشتگ، ‌ نیویورک با ۸۳ میلیون #هشتگ و دوبی با ۷۹ میلیون #هشتگ از دیگر مقاصد توریستی هستند که در شبکه اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخورداراند.  
 
اینستاگرام به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب مقصد سفر مطرح شده است و نکته جالب آن است که بیش از ۴۱ درصد از افزاد زیر ۳۳ سال، در انتخاب مقصد سفر خود تصاویر اینستاگرام را در اولویت قرار می‌دهند.  
 
استانبول، جاکارتا، لس‌آنجلس، بارسلون، مسکو و توکیو نیز دیگر شهرهای توریستی با بیشترین #هشتگ در اینستاگرام هستند.
 
بر اساس اعلام متخصصان سفر، اکنون اینستاگرام یکی از مهم‌ترین عامل‌های تاثیرگذار نه تنها در انتخاب مقصد سفر بلکه در دیگر فعالیت‌ها از ماجراجویی و طبیعت‌گردی و حیات‌وحش تا تجربه‌های آشپزی، هنر و … است.
 
گزارش روندهای گردشگری در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد بیش از ۲۰ درصد از افراد دوست دارند به جایی با چشم‌اندازهای غیرمعمول، ‌ اصالت فرهنگی و غذاهای لذت‌بخش سفر کنند و در این میان «دوبی» محبوب‌ترین شهر جهان از نظر غذایی در اینستاگرام است و بیش از ۲۶ درصد از #هشتگ‌های این شهر مربوط به غذا است.  
 
از محبوب‌ترین تجربه‌های توریستی در شبکه‌های اجتماعی نیز در این گزارش، به قایق‌سواری در دریاچه‌های نیوزلند و غواضی در آب‌های زلال کشور کرواسی اشاره شده است.  
 
منطقه چیانگ‌ماری در تایلند نیز به خاطر بودن جنگل‌های بکر، فیل‌ها و معابد بودایی رنگی نظر بسیاری از کابران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است. منطقه کاپادوسیه ترکیه که از میراث جهانی یونسکو است، مناظر آتش‌فشانی فوق‌العاده و صحراهای ایسلند و همچنین راه آهن «پیک ترم» که توریست‌ها را به بالاترین نقطه جزیره هنگ‌کنگ می‌برد، دیگر جاذبه‌های توریستی هستند که در شبکه‌های اجتماعی و بویژه اینستاگرام توجه فراوانی را به خود جلب کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.