اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 17, 2019
11:40 سه شنبه، 26ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103698

سیستم رتبه‌بندی گوگل برای انتشار اخبار رسانه‌ها تغییر کرد

گوگل سیستم ویژه خود برای اولویت‌بندی اخبار منتشر شده را تغییر داد تا بر این اساس نخستین گزارش منتشر شده مبتنی بر مسئله اصلی در رتبه اول قرار بگیرد و سپس روایت‌های تکمیلی برای هر خبر منتشر شود.
این کمپانی توضیح داد تغییرات جدید مورد نظر خود را روی سیستم پنهانی رتبه‌بندی اخبار در جست‌وجوگر اینترنتی خود اعمال کرده است تا بر این اساس «در سطح جهانی مقالاتی که آنها را به عنوان گزارش‌های اصلی و مهم می‌خوانیم برجسته شوند.»
گوگل در کنار تغییرات مذکور دستورالعمل‌های موجود برای ۱۰ هزار کارمند خود را نیز به روز کرد تا کیفیت جست‌وجوهای اینترنتی انجام‌شده ارتقا یابد. زمانی که رتبه‌بندی بر اساس شهرت ناشر اخبار صورت می‌گیرد، لازم است موارد دیگر هم در نظر گرفته شود که از جمله آنها می‌توان به این مسئله اشاره کرد که آیا یک نشریه تاکنون جایزه ویژه روزنامه‌نگاری دریافت کرده است یا خیر.
شرکت گوگل به آن دسته از کارمندان خود که در بخش امتیازدهی اخبار فعالیت می‌کنند اعلام کرد: «جوایز معتبر مانند جایزه “پولیتزِر پرایز” یا سابقه گزارش با کیفیت بالا از جمله مواردی است که باعث می‌شود خبر منتشر شده از سوی یک رسانه در اولویت بالاتر قرار بگیرد».
این روند جدید برای بررسی جوایز دریافت‌شده توسط رسانه‌ها باعث می‌شود هزاران رسانه جدید که معمولا شناختی از آن‌ها وجود ندارد هم بتوانند در بین رسانه‌های بزرگ مطالب خود را منتشر کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.