تلفن همراه

گوشی

September 18, 2019
11:55 چهارشنبه، 27ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103761

گلکسی نوت 10 اولین گوشی با گواهینامه وای فای 6

گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس (بررسی دیجیاتو) اولین گوشی هایی هستند که موفق به اخذ گواهینامه وای فای 6 (™Wi-Fi CERTIFIED 6) از اتحادیه وای فای (Wi-Fi Alliance) می شوند. این گواهینامه یعنی گلکسی نوت های جدید به طور کامل از این استاندارد پشتیبانی می کنند.
 
خانواده گلکسی اس 10 هم از وای فای 6 پشتیبانی می کنند ولی تفاوت آنها با گلکسی نوت 10ها در این است که موفق به کسب گواهینامه از اتحادیه مذکور نشده اند. خانواده آیفون 11 نیز همین وضعیت را داشته و با وجود پشتیبانی از وای فای 6، گواهینامه آن را نگرفته اند.
 
 
اتحادیه وای فای مهر سال گذشته نحوه نامگذاری استانداردهای وای فای را تغییر داد و آن را ساده کرد. پس از این تصمیم از وای فای 6 به جای 802.11ax و از وای فای 5 به جای 802.11ac استفاده می شود. استانداردهای قدیمی تر نیز به همین منوال نامگذاری شده اند.
 
در وای فای 6 مصرف باتری به واسطه تکنولوژی Target-Wakup Time بهینه شده است. این فناوری فقط هنگام نیاز و انتقال داده ها از باتری استفاده کرده و در باقی زمان ها از انرژی باتری استفاده ای نکرده و اصطلاحاً گوشی را به خواب می برد.
 
تکنولوژی Multiple-Input, Multiple-Output نیز منجر به انتقال داده های بیشتر بدون افزایش پهنای باند می شود. تکنولوژی Target-Wakup Time در اینجا هم وارد عمل شده و فقط تعداد محدودی از دیوایس ها را بیدار نگه می دارد تا از ترافیک جلوگیری شود.
 
از مودم هایی که از استاندارد وای فای 6 پشتیبانی می کنند می توان به مودم CPE Pro ساخت هواوی و روتر RT-AX88U ایسوس اشاره کرد. وای فای 6 در پهنای باند 2.4 و 5 گیگاهرتز فعالیت کرده و منجر به برقراری ارتباط ثابت در محیط های شهری می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.