اپراتورها

تلفن همراه

September 18, 2019
15:01 چهارشنبه، 27ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103781

چرخش بازی به نفع وزارت ارتباطات: مدیرعامل جدید رایتل برکنار می‌شود

 
پس از آغاز یک بازی رسانه‌ای میان شستا و وزارت ارتباطات بر سر تعیین مدیرعاملی جدید برای رایتل، اکنون «محمدجواد آذری جهرمی» خبر داده است که «همین امروز» تمام انتصاب‌های صورت گرفته کان لم یکن خواهد شد.
 
جهرمی امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت، درباره کش‌مکش وزارت ارتباطات و رایتل، به خبرنگار برنا گفته است: «امروز با آقای شریعتمداری [وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی] صحبت کردم، از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مطلع نبودند، ایشان مصوبه را لازم‌الاجرا دانستند و با توجه به همراهی و حمایتی که همواره از وزارت ارتباطات داشته‌اند، بنا شد که اولا تمام انتصاب‌های صورت گرفته همین امروز کان لم یکن شود و با مدیرانی که در زیر مجموعه با اطلاع از مصوبه کمیسیون این انتصاب‌ها را انجام داده‌اند برخورد کنند.»
 
وزیر ارتباطات همچنین گفته است که در مرحله بعد، شستا ظرف روزهای آینده گزینه‌های پیشنهادی را برای بررسی صلاحیت فنی به سازمان تنظیم ارائه نمایند: «بنده هم از سازمان تنظیم خواسته‌ام سریعا اعلام نظر کند.»
 
یکشنبه ۲۴ شهریور بود که «مینا مهرنوش» بالاخره پس از حواشی بسیار از سوی رایتل به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد. رایتل در متن بیانیه خود اعلام کرده بود که مهرنوش، از دوم شهریور ماه به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است. این اتفاق در حالی می‌افتاد که رگولاتوری، همان روز و چند ساعت قبل از اعلام خبر رسمی رایتل، مصوبه‌ای از کمیسیون تنظیم مقررات را رسانه‌ای کرد که در آن شرکت‌های فعال حوزه ICT که پروانه فعالیت خود را از رگولاتوری دریافت کرده بودند را ملزم می‌کرد تا برای انتخاب مدیران کلیدی، صلاحیت فنی را از رگولاتوری دریافت کنند.
 
معرفی مهرنوش به عنوان مدیرعامل اما از سوی رایتل، باعث شد تا رگولاتوری و وزارت ارتباطات شب ۲۶ شهریور بیانیه‌ای را منتشر کنند و مدیرعامل رایتل را «فاقد وجاهت» بشناسند. رگولاتوری در بیانیه‌اش گفته بود که از ابتدای شهریور تا کنون، مکاتبات رایتل با امضای سرپرست مجموعه بوده است و با ذکر همین مسئله، انتخاب مهرنوش از دوم شهریور را زیر سوال برد.
 
اما این حواشی رسانه‌ای زمانی جدی‌تر شد که مدیر روابط عمومی شستا هم در مصاحبه‌ای گفت که رایتل تنها در مباحث فنی تابع سازمان تنظیم مقررات است. حسن محمدی گفته بود که رایتل یک شرکت زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و مباحث فنی و زیرساختی را باید از مباحث مدیریتی تفکیک کرد: «در بحث‌های فنی رایتل تابع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است ولی در موضوعات مدیریتی بدیهی است سهامدار عمده بر اساس قانون تجارت و سایر ملاحظات تجاری اعمال مدیریت می کند.»
 
اکنون ولی وزیر ارتباطات با مذاکره‌ای که با وزیر کار داشته، بازی را به سمت وزارت ارتباطات چرخانده است و قرار است مدیرعامل جدیدی برای رایتل انتخاب شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.