رسانه‌های اجتماعی

September 19, 2019
12:39 پنجشنبه، 28ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103818

پرطرفدارترین مهارت‌های تکنولوژیک برای کار

 جهان در حال تغییر است و ما برای همراهی با آن ناگزیریم به تغییر. در سال‌های اخیر و با گسترش و نفوذ تکنولوژی‌ها و ابزارهای جدید آن در بخش‌های مختلف، نیاز به یادگیری مهارت‌های تازه هم بیشتر شده است. با این اوصاف است که حالا نیاز کارفرمایان به افرادی با این مهارت‌های جدید بیشتر و بیشتر می‌شود. در همین راستا شبکه اجتماعی لینکدین که فعالیتی متمرکز در زمینه مشاغل و مهارت‌های شغلی افراد دارد، هر سال فهرستی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین مهارت‌های مورد نیاز شرکت‌ها را منتشر می‌کند. این شرکت در سال‌جاری میلادی بیش از ۵ هزار مهارت حرفه‌ای در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده و آنها را از نظر میزان ارزش‌شان به دو دسته مهارت‌های نرم و سخت تقسیم کرده است. این بررسی می‌تواند برای آنهایی که به‌دنبال ارتقای مهارت‌های خود برای به‌دست آوردن مشاغل بهتری هستند، بسیار مفید بوده و نقطه آغازی برای تحقق اهدافشان باشد. در واقع به گفته لینکدین، این مهارت‌ها همان‌هایی هستند که رئیس شما و رئیسِ رئیس شما به‌دنبال آنها هستند.
 
 
مهارت‌های نرم
طبق بررسی‌های انجام شده توسط لینکدین، ۵۷ درصد از مدیران میانی و رهبران ارشد شرکت‌ها و سازمان‌ها معتقدند که مهارت‌های نرم مهم‌تر از مهارت‌های سخت هستند. به عقیده آنها مهم‌ترین این مهارت‌ها عبارتند از:
 
خلاقیت: سازمان‌ها به کارمندان خلاقی نیاز دارند که می‌توانند در کمترین زمان، راه‌حلی را برای مسائل مختلف پیدا کنند.
 
اقناع: مهم‌ترین اصل برای ترغیب افراد به خرید یک محصول است.
 
همکاری: این مهارتی است که با بزرگ‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن پروژه‌ها، نیاز به آن بیشتر می‌شود.
 
تطابق‌پذیری: این توانایی در واقع یک مهارت ذهنی و ابزاری ضروری برای مدیریت و پیش بردن امور در جهانی است که هر  روز در حال تغییر و تحول است.
 
مدیریت زمان: این مهارت آخر اما توانایی مهمی برای کنترل زمان در عصر حاضر است که می‌تواند به مدیریت امور مختلف کمک کند.
 
مهارت‌های سخت
هیچ تعجبی ندارد که بسیاری از مهارت‌های سخت ارزشمند و پرطرفدار مورد نیاز شرکت‌ها، آنهایی هستند که در دنیای دیجیتالی امروزه که هر روز در حال گسترش است، کاربردهای زیادی دارند. پنج نمونه از مهم‌ترین این مهارت‌ها طبق بررسی‌های انجام شده توسط لینکدین، عبارتند از:
 
رایانش ابری: این روزها شرکت‌ها به شدت به مهندسانی نیاز دارند که از مهارت‌های مرتبط با فضای ابری برخوردار باشند.
 
هوش مصنوعی: بررسی‌ها نشان می‌دهند که عصر هوش مصنوعی فرا رسیده است و برای همراهی با آن باید مهارت مرتبط با آن را یاد گرفت.
 
استدلال تحلیلی: این روزها نیاز به افرادی که بتوانند با کمک اطلاعات موجود تصمیم‌های هوشمندانه‌ای بگیرند، به شدت احساس می‌شود.
 
رهبری افراد: در سال‌های اخیر شرکت‌ها به سمتی حرکت کرده‌اند که به افرادی با قابلیت‌های مدیریت و رهبری درست کارمندان نیازمندند.
 
طراحی UX: افرادی که از این مهارت برخوردارند این توانایی را دارند که دنیای دیجیتال را به محیطی قابل استفاده و بهتر برای انسان‌ها تبدیل کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.