تلفن همراه

گوشی

September 20, 2019
12:25 جمعه، 29ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103845

“اپل” یک نشان تجاری جدید ثبت کرد

 
چندی پیش شرکت اپل طی مراسمی از سری جدید گوشی‌های آیفون، سری جدید اپل واچ‌ و آیپد خود رونمایی کرد. طی این مراسم شرکت نامی اپل از سری جدید گوشی‌های آیفون به نام‌های آیفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد.
 
 نکته جالبی که در این مراسم نظر کاربران را به خود جلب کرد این بود که شرکت اپل هنگام توصیف قابلیت سلفی در حالت اسلوموشن گوشی آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو از کلمه "اسلوفی" (Slofie) استفاده کرد. این قابلیت که در گوشی‌های آیفون ۱۱ با نام "اسلو-مو" (slo-mo) قرار دارد نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.
 
تاکنون تنها کاربران فکر می‌کردند که شرکت اپل آنروز این کلمه را تنها و به دلیل قابلیت آن ابداع کرده است اما بنابر گزارش‌ها این کمپانی اهداف دیگری در سر داشته است چراکه اکنون این کلمه را در "اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده" (USPTO) ثبت کرده است تا نام "اسلوفی" را به یک نام تجاری تبدیل کند.
 
بنابر گزارش‌ها هدف اپل از این کار این بوده است که شرکت‌ها و توسعه دهندگان برنامه ها نتوانند اپلیکیشنی را به همین نام توسعه دهند.
 
قابلیت اسلوفی کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند تصویربرداری با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه انجام دهند. احتمالا اپل که اکنون این کار را انجام داده است و به نوعی این کلمه در انحصار خود نگه داشته است، قصد دارد برنامه‌ای نیز برای آن توسعه دهد.
 
یکی از مهمترین دلایل تمرکز اپل بر بهبود دوربین در سال جاری ساده است: مشتریان به کیفیت دوربین اهمیت می‌دهند و این روزها عکس‌های زیادی با گوشی‌های خود می‌گیرند.
 
براساس تحلیلی که وبسایت فلیکر(Flickr) بر اساس عکس‌های آپلود شده در آن انجام داد، آیفون پرکاربردترین دوربین است.
 
دوربین‌های این دو گوشی حالت پشتیبانی از عکاسی در شب و نور کم را نیز دارند که باعث می‌شود در نور کم شب، کیفیت عکس‌ها بهبود یابد.
 
بنابراین مصرف کنندگان برای ارتقای دوربین‌های آیفون‌های جدید مشتاق هستند. اگرچه این چیزی از کم کاری اپل در بهبود سایر ویژگی‌های آیفون کم نمی‌کند.
 
از آنجا که طراحی گوشی‌های امسال مطابق با سال گذشته است، برجسته سازی تغییر فیزیکی دوربین‌ها یکی از معدود روش‌های تشخیص تمایز میان آیفون ۱۱ از آیفون X است.
 
به گفته تحلیلگران، اپل همچنین به فکر رقابت و جا نماندن از رقبایی مانند سامسونگ یا هواوی بوده است که گوشی‌هایی با چند دوربین عرضه کرده‌اند و از فناوری یادگیری ماشینی برای نتایج بهتر در ترکیب عکس‌ها استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.