رسانه‌های اجتماعی

September 22, 2019
11:03 یکشنبه، 31ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103935

ممنوعیت تبلیغ محصولات کاهش وزن در اینستاگرام

 اینستاگرام به‌تازگی اعلام کرد که محدودیت‌های بیشتری را روی پست‌های مرتبط با محصولات رژیمی‌ و عمل‌های جراحی زیبایی اعمال خواهد کرد. به این ترتیب، تبلیغات مرتبط با این محصولات و جراحی‌ها به‌طور محسوسی کاهش خواهند یافت که البته این محدودیت، شامل هر دو اپلیکیشن پرطرفدار اینستاگرام و فیس‌بوک خواهد شد. طبق مجموعه‌ای از قوانین جدیدی که در این رابطه وضع شده، پست‌های حاوی تبلیغ و روش‌های ترویج کاهش وزن که اغلب دارای کدهای تخفیف هستند، حذف خواهند شد. همچنین، کاربران زیر ۱۸ سال امکان مشاهده محتواهای مرتبط با محصولات کاهش وزن یا جراحی‌های زیبایی را نخواهند داشت.
اِما کولینز، مدیر سیاست عمومی‌ اینستاگرام در مصاحبه‌ای با یک نشریه لندنی عنوان کرد که این شبکه اجتماعی از کمک متخصصان و کارشناسان زیادی برای این امر بهره گرفته تا بتواند بدون تاثیرگذاری بر عملکرد و فعالیت اینستاگرام، این قوانین را پیاده کند. وی ادامه داد ما تلاش می‌کنیم اینستاگرام را به محیطی مثبت برای کاربران تبدیل کنیم و محدودیت‌هایی که اخیرا وضع شده، بخشی از سیاست‌های ما برای کم کردن فشار بر افرادی است که از طریق شبکه‌های اجتماعی بر آنها وارد می‌شود.ایزابل جرارد، از استادان دانشگاه شفیلد که در این زمینه با اینستاگرام همکاری داشته، در این باره عنوان کرد این شبکه اجتماعی پست‌های اغراق‌آمیز مرتبط با رژیم‌های غذایی و محصولات ویژه کاهش وزن را حذف خواهد کرد و این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا در صورت مشاهده پست‌هایی که ناقض این قوانین هستند، آنها را به اینستاگرام گزارش دهند. وی گفت: اغلب محصولاتی که در اینستاگرام تبلیغ می‌شوند، اثراتی کوتاه‌مدتی دارند و می‌توانند برای سلامتی فرد خطرآفرین باشند. از این‌رو، اینستاگرام با اعمال محدودیت در این زمینه، سعی دارد مانع از برهم خوردن عادت‌های غذایی کاربران خود شود. شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که اینستاگرام را به اتخاذ این سیاست‌ها سوق داده، نتایج بررسی‌هایی بود که همگی بر نقش تاثیرگذار اینستاگرام بر اختلالات تغذیه‌ای و همچنین افسردگی در میان نوجوانان تاکید داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.