تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 22, 2019
11:05 یکشنبه، 31ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103936

سرمایه‌گذاری سلزفورس در شرکت صاحب وردپرس

شرکت Automattic که شرکت صاحب وردپرس WordPress.com و شرکت‌های دیگری چون WooCommerce و به‌زودی Tumblr است اخیرا ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کرده است. این شرکت با این سرمایه‌گذاری جدید ارزش خود را به ۳ میلیارد دلار رسانده است. سری D از سرمایه‌گذاری در Automattic تنها یک سرمایه‌گذار داشته و آن سلزفورس ونچرز (بازوی سرمایه‌گذاری شرکت مشهور سلزفورس) است. شرکت Automattic به‌طور تاریخی سرمایه‌گذاری زیادی در ۱۵ سال اخیر نداشته است. در سال ۲۰۱۴ این شرکت در راند C سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.
شرکت Automattic و وردپرس تاریخچه مشترکی دارند. بسیاری از افراد وردپرس را به خوبی می‌شناسند؛ محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان. Automattic در پروژه وردپرس فعالیت زیادی داشته و در راه‌اندازی سرویس‌های مختلفی چون WordPress.com و پلاگین Jetpack، وردپرس دات کام VIP (که بسیاری از سایت‌ها از جمله تکرانچ از آن استفاده می‌کند) و همچنین Woocommerce شرکت Automattic در سال ۲۰۱۴ بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیرو داشت اما زمانی که می‌خواست سایت Tumblr را بخرد نزدیک به ۱۲۰۰ نیرو داشت. در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۲۲ درصد از ۱۰ میلیون وب‌سایت برتر جهان از وردپرس استفاده می‌کردند. درحال‌حاضر این میزان به ۳۴ درصد رسیده است. مدیرعامل Automattic در گفت‌وگو با تکرانچ می‌گوید این پتانسیل وجود دارد که وردپرس مانند اندروید شود که هم اکنون ۸۵ درصد از سهم گوشی‌ها را در جهان در اختیار دارد. وردپرس امروزه به‌عنوان یک پلت‌فرم اوپن سورس بلاگ‌نویسی قابلیت‌های انطباق بسیار بالایی به‌عنوان سیستم مدیریت محتوا دارد و با آن می‌توان از وب‌سایت رستوران گرفته تا یک سایت تجارت الکترونیک را راه‌اندازی کرد. Matt Mullenweg می‌گوید: ما می‌خواهیم سیستم عامل وب آزاد open web باشیم. به گفته وی سرمایه‌گذاری سلزفورس در Automattic راه را برای همکاری‌های بعدی باز می‌کند و به‌خصوص برای آنکه وردپرس بتواند محصول کامل‌تری در آینده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.