اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 22, 2019
16:03 یکشنبه، 31ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103964

نگاهی به نقش هوش مصنوعی در حوزه فروش

 
حدود ۴۰ درصد از فروشندگان جهان، در حال پیاده‌سازی فناوری هوش مصنوعی در روند کارهایشان هستند و در خودکارسازی و تسهیل فرایندهای فروش از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. 
 
بر اساس گزارش سایت اقتصادی ویژوال کاپیتالیست، فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به هدف گرفتن مشتریان با استفاده از داده‌های گذشته کمک می‌کند. هوش مصنوعی همچنین مشارکت مشتری را افزایش می‌دهد و کارهای مربوط به فروش از جمله داده‌های اطلاعات مشتریان را خودکارسازی می‌کند. علاوه بر این، فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، اطلاعات مشتریان را به ‌طور همزمان شخصی‌سازی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده بخش‌های زیادی در حوزه فروش فناوری متحول شوند. 
 
رشد فناوری‌ها و ابزارهای فروش
پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده حداقل ۱۰ بخش در حوزه فناوری فروش رشد کنند؛ پنج فناوری در حال‌حاضر بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
 
برنامه‌ریزی فرصت‌ها و حساب‌های کاربری: تحلیل داده‌های گذشته و فعلی مشتریان، بینش‌های ارزشمندی ارائه می‌دهد که می‌توان بر اساس آنها، چشم‌اندازهای آینده را هدف قرار داد. ابزارهای هوشمند فروش با استفاده از این بینش‌ها و دیگر داده‌های کلیدی مثل لیست شرکت‌ها می‌توانند معیار جست‌وجوی مشتری ایجاد کنند تا بتوان بهترین رویکرد را شناسایی کرد. این ابزارها برای جلوگیری از سیلوهای اطلاعاتی در شرکت، به طور یکپارچه با مدیریت داده، بازاریابی و تحلیل ادغام می‌شوند. 
 
روش فروش و جریان کار: در حال حاضر، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بیشترین رشد را در حوزه نرم‌افزار در سطح جهان به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود بازار CRM از ارزش ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ارزش ۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ برسد؛ یعنی رشد دوبرابر.
 
فروشندگان می‌توانند از ابزارهایی نرم‌افزاری مانند Salesforce برای مدیریت و هدایت مشتریان بهره ببرند و حتی به تیم‌های داخلی خود در زمینه تعامل شخصی‌تر با مشتریان و حوزه خدمات مشتری کمک کنند.
 
مدیریت محتوا: در عصر غنی از اطلاعات، از شرکت‌ها انتظار می‌رود امنیت اطلاعات مشتریان را حفظ کنند. نرم‌افزار مدیریت محتوا (CMS) از جمله نرم‌افزارهایی مانند Confluence یا Paperflite به تیم‌های فروش امکان می‌دهند فوراً اسناد و منابع درون‌سازمانی را نظم بدهند، توزیع کنند و به‌روزرسانی‌های مربوط را به انجام برسانند.
 
مدیریت مشارکت چشم‌انداز: مشتریان محصولات و خدماتی را می‌خواهند که در ارتباط با نیازها و خواسته‌هایشان باشد. بسیاری از شرکت‌ها از مجموعه‌ای از ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند تا به مشتریان خوشامد بگویند یا مشارکت مشتریان آنلاین را جلب کنند. 
 
آموزش آنلاین و یادگیری بیشتر: فروشندگان برتر با استفاده از فناوری‌های جدید، داده‌های جالب مشتریان و تغییر درک کلی در مورد برندها به دنبال‌ روش‌های کارآمدتر برای ارتقای مهارت‌های خود هستند. این امر به آنها کمک می‌کند تا با چشم‌اندازها بهتر ارتباط برقرار کنند و مدیریت فروش خود را ارتقا دهند.
 
اینفوگرافیک زیر نشان می‌دهد که چگونه کمک رفتن از فناوری‌های نوین شبکه فروش را می‌تواند متحول کند:
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.