بازی

فناوری اطلاعات

September 23, 2019
14:20 دوشنبه، 1ام مهرماه 1398
کد خبر: 103990

شرکت در پروژه های بازی سازی رایانه ای به جای خدمت سربازی

 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز گفت: بازی سازان در صورت کسب  شرایط لازم و برخورداری از ویژگی های علمی مورد تایید می توانند به جای انجام خدمت نظام وظیفه، به اجرای پروژه بپردازند.
 
 به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجم گردش مالی بازی های رایانه ای در جهان روز به روز در حال افزایش است. ۷۶ درصد از کل گردش مالی ۹۲ میلیارد دلاری نرم افزارهای حوزه موبایل در سال ۲۰۱۸ به بازی های رایانه ای اختصاص یافت. درآمد یک بازی رایگان دیجیتال در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که از مجموع درآمد یک میدان متوسط نفتی بیشتر است. این حوزه در ایران نیز رشد چشمگیری داشته است، براساس گزارش تهیه شده توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال  ۱۳۹۶ از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۵ نفر بازیکن محسوب می شدند و به این ترتیب حداقل ۲۸ میلیون نفر در کشور جزء مخاطبین این حوزه محسوب می شوند.
 
محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازی‌های رایانه ای بسیار اشتغالزا و اقتصادی هستند و به هیچ وجه نمی‌توان تأثیر فرهنگی این بازی‌ها را نادیده گرفت.
 
نیری معتقد است: بازی‌های رایانه‌ای کارکردهای دیگری جز تفریح و سرگرمی دارند که از مهمترین آنها می‌توان به آموزش و شکوفایی خلاقیت اشاره کرد.
 
وی افزود: در این رابطه و در راستای نظام مند کردن حمایت ها از فعالین این حوزه، بر اساس توافق بعمل آمده میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری و معاونت‌های حمایت و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دو ساختار همگرا و رویداد جایزه بازی‌های جدی، به عنوان مبادی ورود شرکت ها به برنامه حمایتی توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق انتخاب شدند.
 
حمایت هدفمند از بازی های رایانه ای
 
نیری خاطر نشان کرد: برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق یک چتر حمایتی محسوب می شود که شرکت های فعال فناور می توانند بر اساس نیاز سنجی های انجام گرفته از پشتیبانی های لازم برای ارتقاء حوزه کاری شان برخوردار شوند. برای سنجش و پالایش متقاضیان، لازم  است تا شاخص ها و مبادی ورودی تعیین شود تا این شرکت ها با عبور از این مبادی، ویژگی های اولیه جهت ورود به این زیست بوم را احراز کنند.
 
به گفته وی، بر اساس توافق بعمل آمده میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کسب و کارهای حقوقی مورد تأیید بنیاد ملی بازی های رایانه ای در صورت دارا بودن یکی از شرایط ، به عنوان شرکت خلاق معرفی شده و از مزایای برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق بهره مند خواهند شد.
 
وی ادامه داد: تسهیلات نظام وظیفه در قالب اخذ پروژه های جایگزین خدمت یکی از مزیت های عضویت در برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق محسوب می شود. بازی سازان در صورت کسب  شرایط لازم و برخورداری از ویژگی های علمی مورد تایید می توانند به جای انجام خدمت نظام وظیفه در چهارچوب قوانین و مقررات مصوب در پروژه های جایگزین خدمت کنند. همچنین امکان استقرار در اماکن با کاربری مسکونی در شهر تهران ، برخورداری از تسهیلات بیمه تکمیلی درمان ، امکان استقرار در پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ، حمایت از استقرار شرکت های خلاق در فضاهای کاری اشتراکی و امکان استفاده از تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری همکار از جمله دیگر مزیت های است که شرکت های منتخب ، بازی ساز می توانند از آن بهره مند شوند .
 
وی افزود: بر اساس توافق بعمل آمده میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، شرکت های دانش بنیان منتخب در صورت دارا بودن شرایط می توانند از مزایایی مانند شرکت در پروژه های جایگزین به جای خدمت سربازی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.