فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی، قایم‌باشک یاد گرفت

منبع: آی‌تی‌من
آزمایشگاه OpenAI از آخرین پروژه هوش مصنوعی‌اش پرده برداشت؛ سیستمی که می‌تواند قایم‌باشک بازی کند.
 
 
در این پروژه که با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین انجام شده، دو دسته از الگوریتم‌های هوش مصنوعی فعالند، آنها که چشم می‌گذارند و آنها که قایم می‌شوند. اگر آنها که چشم می‌گذارند (seekers) قایم شوندگان (hiders) را ببینند، امتیاز می‌گیرند. ابتدا به قایم شوندگان زمان اندکی داده می‌شود که جایی برای پنهان شدن بیابند و اگر این کار را با موفقیت انجام بدهند، امتیاز می‌گیرند. هر دو گروه هم می‌توانند در محیط بازی، اشیایی مانند دیوارها و بلوک‌ها را جابه‌جا کنند.
 
نتایج این پروژه آزمایشی بسیار جالب بوده است. در 481 میلیون بازی انجام شده، هوش مصنوعی توانسته استراتژی‌ها و ضداستراتژی‌های جدیدی خلق کند. برای مثال از نقطه‌ای به نقطه دیگر بدود و استراتژی‌های پیچیده‌ای بسازد.

​​