اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 24, 2019
14:38 سه شنبه، 2ام مهرماه 1398
کد خبر: 104043

دوربین های هوش مصنوعی مچ رانندگان گوشی باز را می گیرد

 
اگر از جمله افرادی هستید که به طور مرتب در حین رانندگی از گوشی استفاده می کنید، دیگر با نصب دوربین های هوش مصنوعی قادر به چنین کاری نخواهید بود.
 
 به نقل از نیواطلس، اگر چه همه می دانند که استفاده از گوشی در حین رانندگی خطرناک است، اما برخی افراد به این موضوع توجه نمی کنند. جریمه های کلان نیز نتوانسته جلوی افراد متخلف را در این زمینه بگیرد و حالا فناوری قصد دارد با چنین افرادی مقابله کند.
 
یک شرکت استرالیایی به نام Acusensus دوربین های جدیدی را بر مبنای فناوری هوش مصنوعی ابداع کرده که در تمامی شرایط آب و هوایی، در روز یا در شب و به صورت ۲۴ ساعته قادر به بررسی شرایط رانندگان هستند و اگر آنها را در حال استفاده از گوشی بیابند، اطلاعات مربوط به این موضوع را به طور رمزگذاری شده ذخیره کرده و برای پلیس ارسال می کنند تا قبض جریمه برای افراد متخلف صادر شود.
 
دوربین های مذکور از شش ماه قبل در حال آزمایش هستند و تا به حال از طریق آنها عملکرد ۸.۵ میلیون راننده بررسی و کنترل شده و از این طریق بیش از صدهزار راننده متخلف شناسایی شده اند. انتظار می رود این سیستم از سال ۲۰۲۳ برای کنترل ۱۳۵ میلیون راننده در استرالیا به کار گرفته شود.
 
افرادی که از طریق این دوربین های هوش مصنوعی به عنوان متخلف شناسایی شوند باید ۲۳۰ دلار جریمه پرداخت کنند و پنج امتیاز منفی نیز برای آنها منظور خواهد شد. دوربین های یادشده در کشورهایی مانند هند و کانادا نیز در حال آزمایش هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.