سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 24, 2019
15:54 سه شنبه، 2ام مهرماه 1398
کد خبر: 104053

تلویزیون را صدا کن!

هوش مصنوعی دنیای متفاوتی برای ما ساخته است. پشت سر بیشتر شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، گجت‌ها و البته شرکت‌های بزرگ فناوری هوش مصنوعی نقش بازی کرده و کارها را بسیار راحت‌تر از چیزی که تصور کنید انجام می‌دهد. شاید تا چند سال گذشته هوش مصنوعی متعلق به کسب کارهای بزرگ بود و اثری از آن در خانه ما پیدا نمی‌شد. ولی اکنون بسیار قابل‌دسترس‌تر از گذشته شده و می‌توانید با خرید محصولات سال 2019 و یا حتی 2018 از آن در منزل خود استفاده کنید.
 
 
ذهنتان جای دور نرود. فکر نکنید قرار است دستگاهی عجیب وارد منزل کنید. هوش مصنوعی کاملاً با همان وسایل همیشگی خانه‌های ما یکی شده و راحتی را به منزلمان آورده است. مثلاً همین تلویزیون را در نظر بگیرید. تلویزیون‌های جدید ال‌جی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توانند شما را به آینده تماشای تلویزیون ببرند. ولی چگونه؟
 
در تلویزیون‌ها ال‌جی هوش مصنوعی به کمک دستیارهای صوتی سعی می‌کند نیاز شما را تشخیص داده و بسیاری از دستورهای شما را بدون حتی تکان دادن یک انگشت انجام دهد. بعد از معرفی دستیار گوگل در تلویزیون‌های ۲۰۱۸ ال‌جی مجهز به هوش مصنوعی، ال‌جی با پشتیبانی از الکسا در تلویزیون‌های 2019 خود انتخاب‌ها و گزینه‌های بیشتری به این تلویزیون‌ها افزوده است. کاربران با استفاده از برنامه کاربردی الکسا در تلویزیون‌های سازگار ال‌جی می‌توانند از تلویزیون سؤال بپرسند، لوازم‌خانگی هوشمند را کنترل کنند و بیش از ۹۰ هزار مهارت الکسا و خیلی امکانات دیگر را در اختیار داشته باشند؛ همه این کارها بدون نیاز به دستگاه جانبی و جداگانه میسر می‌شود. تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی می‌توانند صدها فرمان صوتی و درخواست‌های پیچیده‌تر از قبل را به لطف وجود فناوری پیشرفته‌تر تشخیص صدای مکالمه در هوش مصنوعی ThinQ AI ال‌جی بفهمند.
 
با استفاده از دستگاه‌های دارای آمازون الکسا، کاربران می‌توانند به قابلیت‌های مختلفی مثل کنترل صدا، اجرای برنامه، متوقف کردن، شروع کردن و جلو زدن برنامه، دسترسی داشته باشند و درعین‌حال کانال‌ مدنظرشان را انتخاب کرده و به جستجوی محتوای موردنظر خود بپردازند.
 
کاربران می‌توانند قابلیت‌های پیشرفته صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی را به‌وسیله ویژگی‌های منحصربه‌فرد الکسای آمازون روی تلویزیون‌های دارای هوش مصنوعی ال‌جی تجربه کنند. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید به انگلیسی بگویید : «الکسا، صدای تلویزیون در هال را زیاد کن» و یا «الکسا کانال تلویزیون را به کانال شبکه National Geography تغییر بده». همچنین می‌توانید برنامه خاصی را روی تلویزیون اجرا کنید. مثلاً بگویید : الکسا از ال‌جی بخواه تا یوتیوب را روی تلویزیون داخل اتاق‌خواب اجرا کند» این کار بدون نیاز به صحبت کردن از طریق ریموت کنترل جادویی ال‌جی (Magic Control) قابل‌اجرا است.
 
به‌علاوه تلویزیون‌های امسال OLED و مدل‌های منتخب از NanoCell ال‌جی از AirPlay 2 و HomeKit اپل برای پخش آسان محتوای صوتی و تصویری آنلاین و اتصال به لوازم‌خانگی هوشمند اپل پشتیبانی کنند. پشتیبانی از فناوری AirPlay 2 اپل در تلویزیون‌های هوش مصنوعی ال‌جی به کاربران امکان می‌دهد تا بدون هیچ زحمتی فیلم، موسیقی و عکس را از طریق برنامه کاربردی تلویزیون اپل به‌صورت مستقیم در تلویزیون هوشمند ال‌جی پخش کنند. فناوری HomeKit اپل نیز پشتیبانی می‌شود و مشتریان می‌توانند تجربه مشاهده خود را با کمک Home app و Siri به‌راحتی کنترل کنند.
 
خلاصه با تلویزیون‌های ال‌جی فقط کافی است لم بدهید و از تلویزیون چیزی بخواهید. بدون تکان دادن دست یا بلند شدن از جای خود، همه‌چیز آن‌گونه که می‌خواهید انجام می‌شود. به همین راحتی!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.