اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

September 25, 2019
13:21 چهارشنبه، 3ام مهرماه 1398
کد خبر: 104086

جهرمی: فردی از مشهد آمده و به من تهمت اهدای لپ‌تاپ می‌زند/ از پاسپورت حجاج برای واردات گوشی سو استفاده می کنند/از پایان وس کوتاه نمی آیم

 
 
وزیر ارتباطات گفت: به یاد ندارم که لپ تاپی اهدا کرده باشم ولی برادری که از مشهد آمده و این حرف‌ها را می‌زند یادم می‌آید که مخابرات اصفهان را بستند و 5 میلیارد از سهام مردم در آنجاست و هنوز تسویه نشده است.
 
به گزارش برنا، «محمدجواد آذری‌جهرمی» وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اتهام اهدا 200 لپ‌تاپ گفت: به خاطر ندارم که بنده ۲۰۰ دستگاه لپ‌تاپ به دولت هدیه داده باشم. از دفترم خواسته‌ام موضوع را بررسی کند و نتیجه را خواهم گفت. 
 
جهرمی افزود: اما علاقه‌مندم رسانه‌ها به مواردی که به حقوق مردم بازمی‌گردد هم بپردازند؛ مثل اینکه در سال ۸۸ همراه اول چگونه واگذار شد و از محل سود خودش اقساطش پرداخت شد. برادری که از مشهد آمده و این حرف‌ها را می‌زند یادم می‌آید که چندهزار میلیارد تومان از پول مردم آنجا ودیعه گذاری شده و باید به آنها بازگردد. عزیزان سایبری بدانند از پایان وس کوتاه نمی‌آیم.
 
وی درباره از دسترس خارج شدن تعدادی از گوشی‌های موبایل بیان داشت: 30 هزار گوشی از دست خارج شده و ما اطلاع نداشتیم و وزیر صمت هم اطلاع نداشتند، احتمالا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.
 
جهرمی گفت: یک گوشی 10 میلیونی که میخواهد وارد شود، برای واردکننده  1 میلیون عوارض و مالیات و … دارد و اگر از طریق مسافر باشد 180 تومان هزینه آن است.
 
وزیر ارتباطات درباره ابتکارات برخی از افراد برای دور زدن قانون اظهار داشت: یک روز از پاسپورت حجاج استفاده می کنند، احتمالا از پاسپورت 3 میلیون نفری که می خواهند به کربلا بروند هم استفاد می‌کنند. اخیرا شنیده‌ام لب مرز در شمال غربی کشور، نصف روزه می‌روند آن ور مرز که مسافر محسوب شوند و موبایل را ثبت می‌کنند. این موضوع باید اساسی حل شود. تسهیلات برای مسافر است نه برای رانت و دور زدن قانون.
 
وی در خصوص گوشی ساخت داخل گفت: قیمت تمام شده گوشی‌ای که ساختیم 2 میلیون و هشتصد تومان است. سرعت سیستم و پردازشش خوب شده و ایرادات آن برطرف شده است. تعدادی از این گوشی‌ها را به خبرنگاران دولت می‌دهیم نه به عنوان هدیه، بلکه برای اینکه ایراداتش را به ما بگویید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.