تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 25, 2019
14:13 چهارشنبه، 3ام مهرماه 1398
کد خبر: 104100

توسعه اقتصاد دیجیتال با امضای تفاهم‌نامه معاونت علمی با بخش خصوصی

با برگزاری مراسمی تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با بخش خصوصی به امضا رسید.
 
 پیش از ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری در راستای گسترش زیست بوم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال و حمایت از رشد محصولات ایران ساخت به کمک بازار افراد برنامه‌نویس و تعدیل قیمت‌های بازار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی میان معاونت علمی و یکی از شرکت‌های توسعه دهنده کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به امضا رسید.
 
فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و کمک به زیست‌بوم کارآفرینی، کمک به هم‌افزایی و آگاهی‌بخشی قابلیت‌های زیست بوم کارآفرینی، همکاری در برگزاری نشست‌ها، رویدادها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت محور و مهارت افزایی و آموزش‌های تخصصی و کاربردی از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.
 
این تفاهم‌نامه میان ستاد اقتصاد aدیجیتال و شرکت خصوصی به امضا رسید.
 
بر اساس این تفاهم‌نامه ستاد اقتصاد دیجیتال متعهد شد تا نسبت به اطلاع‌رسانی و معرفی سرویس‌های زیست بوم با استفاده از ظرفیت‌های تحقیقاتی خود اقدام کند؛ کمک و حمایت از پروژه‌های زیر مجموعه زیست بوم برای کسب مجوزهای مورد نیاز مرتبط از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق و نوآور، کمک به گسترش ارتباطات تجاری زیست بوم با سایر سازمان‌ها و کسب و کارها در راستای کمک به گسترش همکاری‌ها و کمک‌ و حمایت‌های مالی از اجزای زیست بوم برای رسیدن به بهره برداری از دیگر اقدامات ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی در این تفاهم‌نامه است.
 
این ستاد همچنین در خصوص ایجاد امکان ارتباط فنی اجزای زیست بوم با سامانه‌ها و بسترهای فنی ستادها، امکان حضور در رویدادهای ستادها جهت معرفی زیست بوم به افراد و شرکت‌ها، ایجاد امکان استفاده از فضاهای آموزشی در اختیار ستاد و برگزاری رویدادها و رونمایی‌های مشارکتی اقدام می‌کند.
 
طرف شرکت خصوصی نیز متعهد شد تا در جهت تولید و راه‌اندازی اجزای زیست‌بوم در قالب سایت یا اپلیکیشن اندروید و آی‌اواس و یا سامانه‌های مبتنی بر وب آموزش و توانمندسازی مراجعه‌کنندگان در دوره‌ها، کمک به بازاریابی و تضمین بازار فعالان این حوزه، ایجاد امکان درآمدزایی برای افراد آموزش‌دیده و غنی‌سازی آموزشی برای افراد آموزش‌دیده با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی اقدامات لازم را اجرایی کند.
 
مدت زمان این تفاهم‌نامه ۲۴ ماه است که با توافق طرف‌های تفاهم‌نامه به دفعات قابل تمدید خواهد بود.
 
به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین از آپ بازار به عنوان بازارگاهی در حوزه نرم‌افزارها رونمایی شد. در این آپ بازار صاحبان برنامه‌های کاربردی برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و این برنامه‌ها به شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در این زمینه معرفی خواهد شد.
 
علاوه بر آن، از برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین با عنوان بوت کمپ رونمایی شد. این دوره‌های آموزشی در حوزه برنامه‌نویسی برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.