رسانه‌های اجتماعی

September 25, 2019
14:21 چهارشنبه، 3ام مهرماه 1398
کد خبر: 104103

سیاستمداران از قوانین فیس بوک مبرا شدند

 
با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۰، فیس بوک اعلام کرد اظهارنظرهای سیاستمداران شامل قوانین انتشار پست در این پلتفرم نمی شود مگر آن که این اظهارات خشونت در پی داشته باشد.
 
به نقل از ورج، فیس بوک اعلام کرده است سیاستمداران ملزم به رعایت راهنمای انتشار پست در این پلتفرم نیستند مگر آنکه پست های آنها خشونت آمیز و تبلیغاتی باشد.
 
این شرکت قوانین خود درباره محتوایی که سیاستمداران به اشتراک می گذارند را به طور شفاف توضیح داد و اعلام کرد: نقش ما دخالت در اظهار نظر سیاستمداران نیست. با این وجود اگر محتوای پست های سیاستمداران به  ایجاد خشونت و آزار در دنیای واقعی شود، فیس بوک آنها را حذف می کند.
 
این درحالی است که توئیتر نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته است. اما با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۰، فیس بوک تاکید دارد که در اختلافات سیاسی دخالتی نمی کند.
 
نیک کلگ، مدیر بخش ارتباطات فیس بوک  این سیاست را در یک پست وبلاگی توضیح داده است.
 
در این بیانیه آمده است: هنگامیکه فردی بیانیه یا پستی منتشر کند که خلاف استانداردهای پلتفرم ما باشد، اگر تشخیص دهیم که توجه عموم کاربران برای مشاهده آن بیشتر از خطرات احتمالی انتشار آن است، این پست در شبکه اجتماعی باقی می ماند. از این پس ما اظهارنظرهای سیاستمداران را محتوایی خبرساز در نظر می گیریم که براساس یک قانون کلی باید منتشر شود.
 
 با توجه به آنچه گفته شده فیس بوک پیام های تهدید آمیز علیه شخصی خاص را حذف می کند. همچنین این پلتفرم از هر کسی که یک کاندیدای سیاسی در هر سطح دولت باشد نیز پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر طبق این بیانیه اتهامات  سیاستمداران علیه یکدیگر از پلتفرم فیس بوک حذف نمی شود. 
 
همچنین به گفته او فیس بوک ادعاهای سیاستمداران در پست های انتشاری را به سازمان های بررسی واقعیت (fact-checking organizations) ارسال نمی کند. اما اگر محتوایی منتشر شود که قبلا نامعتبر اعلام شده باشد، دوباره بررسی خواهد شد. به این ترتیب سیاستمداران نمی توانند پست های جعلی را منتشر کنند.
 
این در حالی است که فیس بوک سعی دارد این قوانین را با تلاش های خود برای ممنوعیت انتشار اخبار جعلی و محتوای غلط سیاسی متوازن کند. 
 
کلگ در ادامه بیانیه خود نوشت: البته فیس بوک همچنان با پست های تبلیغاتی برخورد می کند و اظهار نظرهایی که به خشونت منجر شود نیز به هیچ وجه در این پلتفرم  قابل قبول نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.