سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 26, 2019
11:34 پنجشنبه، 4ام مهرماه 1398
کد خبر: 104129

رایانه مک صنعت فیلم‌سازی هالیوود را مختل کرد

اختلالی در رایانه رومیزی مک ۲۰۱۳ سبب شده صنعت فیلم‌سازی هالیوود دچار مشکل شود. رایانه‌های مک ۲۰۱۳ که نرم‌افزار ادیت«اوید» روی آنها نصب است، به‌طور ناگهانی خاموش می‌شوند. رایانه‌های مک که نرم‌افزار ادیت فیلم Avid روی آنها نصب است، به‌طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی در سراسر استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود خاموش شده‌اند. خاموش‌شدن ناگهانی و انبوه این رایانه‌ها احتمالا نشانه یک ویروس است، با این وجود دلیل واقعی آن هنوز مشخص نیست.
هنگامی که رایانه‌ها به‌طور همزمان خاموش می‌شوند، کاربران نمی‌توانند دستگاه‌ها را ریبوت کنند. این به معنای آن است که فعالیت‌های پس از تولید فیلم در استودیوهای فیلم‌سازی با تعلیق مواجه شده است. نشریه ورایتی در این‌باره نوشت: چند ادیتور فیلم و استودیو فیلم‌سازی با این مشکل روبه‌رو شده‌اند و نگرانی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد این مشکل به‌طور کلی در مدل‌های رایانه رومیزی مک ۲۰۱۳ به‌وجود می‌آید. در این رایانه‌ها نرم‌افزار ادیت Avid نصب است. شرکت اپل اعلام کرده از این مشکل مطلع شده و تحقیقاتی را در همین راستا آغاز کرده است. در بیانیه اپل آمده است: مهندسان و تیم‌های پشتیبانی ما بی‌وقفه در تلاش هستند تا دلیل این اختلال را کشف و آن را برطرف کنند. البته برخی دیگر از رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند یکی از دلایل احتمالی این مشکل به اختلال نرم‌افزاری مربوط است که با آپدیت مرورگر Safari اپل به‌وجود می‌آید؛ در نتیجه این اختلال اطلاعات نرم‌افزار Avid از بین می‌روند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.