رسانه‌های اجتماعی

September 27, 2019
12:30 جمعه، 5ام مهرماه 1398
کد خبر: 104152

تاریکی به اینستاگرام هم آمد

 
به نظر می‌رسد که اینستاگرام نیز حالت تاریک (dark mode) را به نسخه بتا و آزمایشی خود اضافه کرده است.
 
 بعد از انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب موبایلی، اندروید ۱۰ در ماه جاری میلادی و پس از آن iOS13 که از قابلیت حالت تاریک پشتیبانی می‌کنند، بسیاری از اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط شرکت‌های تکنولوژی اقدام به ارائه این قابلیت (dark mode) کردند تا کاربران بتوانند مطابق با امکانات جدید موجود در اندروید ۱۰، تمامی اپلیکیشن‌های موردنظر خود را بر روی این حالت قرار داده و سپس از آنها استفاده کنند.
 
حالا گزارش‌های منتشر شده در وب سایت Daily Mail حاکیست که اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز قصد دارد قابلیت حالت تاریک (dark mode) را به پلتفرم خود بیفزاید چراکه در جدیدترین نسخه بتا و آزمایشی خود، این قابلیت را اضافه کرده است.
 
حالت تاریک در اپلیکیشن‌های مختلف نظیر اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا در اماکن و فضاهای تاریک و با نور کم نیز به راحتی از گوشی خود استفاده کنند و نور سفید نمایشگر و پس زمینه صفحه نمایش گوشی، چشم آنها را آزرده خاطر نکند.  
 
طی چند ماه اخیر که شاهد عرضه حالت تاریک (Dark Mode ) برای سرویس و نرم‌افزارهای موبایلی مختلف نظیر یوتیوب، اندروید مسیجز و واتس‌اپ بوده ایم، حالا نوبت به اینستاگرام رسیده و این پلت‌فرم محبوب قرار است در آینده‌ای نزدیک امکان مذکور را در اختیار کاربرانش قرار دهد. 
 
همانطور که از نام حالت شبانه و تاریک مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جزو آن دسته از کاربرانی‌اند که بیش‌تر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آن‌ها را کمتر اذیت خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.