تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 28, 2019
11:16 شنبه، 6ام مهرماه 1398
کد خبر: 104186

اپل iOS 13.1.1 را برای رفع چند باگ دیگر منتشر کرد

 
اپل روز ۲۸ شهریور iOS 13 را در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون قرار داد، اما این نسخه از سیستم‌عامل آنقدر باگ داشت که اپل چند روز بعد نسخه iOS 13.1 را به همراه macOS منتشر کرد تا شاید باگ‌های نسخه اولیه را مرتفع کند. ولی این اتفاق نیفتاد و همچنان چند باگ کوچک و بزرگ کاربران را آزار می‌داد. به همین دلیل اپل iOS 13.1.1 را منتشر کرده تا این مشکلات را نیز برطرف کند.
 
iOS 13.1.1 صرفا یک بروزرسانی کوچک برای رفع آخرین باگ‌های باقیمانده این سیستم‌عامل محبوب بوده و ویژگی خاصی را به آیفون یا آیپد اضافه نمی‌کند. شاید مهم‌ترین مشکلی که در این آپدیت رفع شده است، مشکلات امنیتی کیبورد‌های متفرقه بود که اطلاعات شخصی کاربران را به بیرون درز می‌داد. همچنین این آپدیت از خالی شدن سریع باتری‌های آیفون نیز جلوگیری خواهد کرد و از این پس باید شاهد مصرف باتری متعادل باتری باشیم.
 
 
این آپدیت همچنین مشکلات سیری در آیفون ۱۱ را نیز برطرف کرده و از این پس دستورات صوتی کاربران را بهتر و درست‌تر متوجه می‌شود. iOS 13.1.1 همچنین باگی که باعث می‌شد اپلیکیشن ریمایندرز به آرامی سینک شود را هم درست کرده است. با این آپدیت، اگر پیشنهادات سیری را خاموش کرده بودید، دیگر نباید شاهد روشن شدن خود به خودی آن باشید.
 
در iOS 13.1 اگر قصد ریستور کردن داده‌های خود از بک‌آپی که قبلا گرفته بودید را داشتید، با مشکل مواجه می‌شدید چرا که آیفون از ریستور کردن داده‌های شما خود داری می‌کرد. با آپدیت جدید iOS 13.1.1 این مشکل نیز برطرف شده است و از این به بعد می‌توانید به درستی آیفون خود را بازیابی کنید.
 
با وجود این که آپدیت iOS 13.1.1 جزو آپدیت‌های کوچک این سیستم‌عامل می‌شود، به کاربران توصیه می‌شود که حتما آیفون و یا آیپد خود را به این نسخه بروز رسانی کنند. همچنین iPadOS 13.1.1 نیز اولین آپدیت رسمی سیستم‌عامل مخصوص آیپد‌هاست، زیرا اولین نسخه آن iPadOS 13.1 بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.