سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 29, 2019
11:29 یکشنبه، 7ام مهرماه 1398
کد خبر: 104222

زمان عرضه سیستم‌عامل مک اواس Catalina

 در حالی که طی روزهای اخیر شاهد عرضه سیستم‌عامل‌های iOS ۱۳ و watchOS ۶ و به دنبال این دو نیز پلت‌فرم‌های iPadOS ۱۳.۱ و tvOS ۱۳ در اختیار کاربران قرار گرفتند، وب‌سایت اپل زمان عرضه نسل جدید سیستم‌عامل مک اواس Catalina را چهارم اکتبر یعنی جمعه هفته آینده اعلام کرد. از آنجایی که این سرویس، یکی از قابلیت‌های مک‌اواس Catalina محسوب می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که این سیستم‌عامل نیز در تاریخ مذکور در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
البته در این میان، برخی از کارشناسان نیز عنوان کرده‌اند که شاید اپل تصمیمی‌برای عرضه همزمان این دو یعنی Apple Arcade و مک‌اواس  Catalina نداشته باشد. آنها بر این باورند که احتمالا اپل، این سیستم‌عامل را طی دو سه روز آینده و Apple Arcade را در تاریخ یاد شده، عرضه خواهد کرد. اپل پیش‌تر زمان عرضه مک‌اواس Catalina را در فصل پاییز اعلام کرده بود. اما این شرکت هنوز زمان دقیقی را اعلام نکرده و واکنشی را نیز به این شایعه نشان نداده است. اپل اخیرا نهمین بتای توسعه‌دهندگان و هشتمین بتای عمومی ‌macOS catlalina را عرضه کرده است. نسخه جدید این پلت‌فرم، ویژگی‌هایی همچون اپلیکیشن‌های تلویزیونی، برنامه‌های جدیدی Music و Podcasts، سرویس Apple Arcade و… را در خود جای داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.