تلفن همراه

فناوری

September 30, 2019
11:24 دوشنبه، 8ام مهرماه 1398
کد خبر: 104284

هواوی دکل های ۵G را بدون قطعات آمریکایی می سازد

 
هواوی اعلام کرده تولید دکل های اینترنت ۵G را بدون استفاده از قطعات آمریکایی در ماه اکتبر آغاز کرده است. هواوی در مرحله اول، ماهانه ۵ هزار دکل تولید می کند.
 
 به نقل از گیزموچاینا، جنگ تجاری میان چین و آمریکا بیشترین خسارت را به شرکت هواوی زد.  با این وجود به نظر می رود هواوی همچنان مشغول دست و پنجه نرم کردن با عواقب تحریم های آمریکا است. 
 
درهمین راستا این شرکت سیستم عامل «هارمونی OS» را رونمایی کرد تا جایگزین سیستم عامل اندروید در گوشی هایش شود. از سوی دیگر «رن ژنگ فی»مدیر ارشد اجرایی هواوی اعلام کرده این شرکت ساخت دکل های اینترنت ۵G را بدون قطعات وارداتی آمریکایی آغاز کرده است.
 
وزارت بازرگانی آمریکا در ماه می هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد. بنابراین این شرکت نمی تواند از تهیه کنندگان آمریکایی قطعات مورد نیاز خود را بخرد. این در حالی است که تحریم های آمریکا علاوه بر تاثیر منفی روی کسب و کار موبایل، بر قسمت تجارت تجهیزات مخابراتی آن نیز تاثیرگذار بوده است.
 
این شرکت در اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد بیش از ۲۰۰ هزار دکل اینترنتی ۵G را بارگیری کرده است. همچنین هواوی فاش کرده ۵۰ قرار داد برای توسعه اینترنت۵G  در سراسر جهان امضا کرده است.
 
تولید انبوه دکل های مخابراتی ۵G بدون قطعات آمریکایی در ماه اکتبر آغاز می شود. ژنگ فی همچنین اشاره کرد این شرکت فناوری در مرحله اول ماهانه ۵ هزار دکل ۵Gتولید می کند.
 
این شرکت تخمین می زند تولید سالانه دکل های مذکور  در ۲۰۲۰ به ۱.۵ میلیون واحد برسد و به این ترتیب سرویس های اینترنت ۵G در مناطق بیشتری عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.