تلفن همراه

فناوری

September 30, 2019
14:52 دوشنبه، 8ام مهرماه 1398
کد خبر: 104308

فناوری شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند فقط جنبه تبلیغاتی ندارد

 
فناوری شارژ بی‌سیم بعد از گذشت یک دهه، هنوز موردتوجه قرار دارد و می‌‌توان گفت این فناوری فقط جنبه‌ی تبلیغاتی نداشته و تولیدکنندگان به عرضه‌ی شارژر‌های بی‌سیم با سرعت شارژ بیشتر توجه نشان می‌دهند. 
 
 
درحدود یک دهه است که فناوری شارژ بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. در سال ۲۰۰۹، نخستین گوشی‌های هوشمندی که از فناوری شارژ بی‌سیم Touchstone بهره می‌بردند، گوشی‌های هوشمند پالم (Palm) بودند. از آن زمان، نزدیک به یک دهه می‌گذرد و اکنون شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، ال‌جی و هواوی از فناوری شارژ بی‌سیم در دستگاه‌های پریمیوم استفاده می‌کنند. ناگفته نماند هرروز این احتمال وجود دارد که دستگاه‌های پرچم‌داری را یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ با این فناوری شارژ معرفی و به بازار عرضه کند. 
 
 
باوجوداین، مدت زیادی برخی تصور می‌کردند فناوری شارژ بی‌سیم، تنها یکی از شگردهای تبلیغاتی تولیدکنندگان است که قصد دارند از این طریق و با دست‌مایه قراردادن آن، فروش بیشتری رقم بزنند. بااین‌حال به‌مرور زمان و افزایش سرعت شارژ فناوری شارژ بی‌سیم، قضیه شکل دیگری به خود گرفت و کاربران علاقه‌ی بیشتری به فناوری اینچنینی از خود نشان دادند. 
 
سال گذشته، گلکسی اس ۹ با فناوری شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی و شیائومی می میکس ۳ و گوگل پیکسل ۳ با فناوری شارژ بی‌سیم با سرعتی بیشتر از شارژر سیمی معرفی و به بازار عرضه شدند. 
 
فناوری شارژ بی‌سیم سریع‌تر می‌شود
خوشبختانه در ۱۲ ماه گذشته، اخبار خوشحال‌کننده‌ای از فناوری شارژ بی‌سیم منتشر شده است. فوریه‌ی امسال، گوشی هوشمند شیائومی می ۹ با فناوری شارژ بی‌سیم ۲۰ واتی و اخیرا نیز شارژر القایی ۲۷ واتی گوشی‌های هوشمند سری میت ۳۰ هواوی معرفی شدند. تفکر سنتی معمولا این‌طور نتیجه‌گیری می‌کند که شارژرهای سیمی، سریع‌تر از شارژر‌های بی‌سیم می‌توانند گوشی‌های هوشمند را شارژ کنند؛ اما اکنون و با گذشت یک دهه از زمان معرفی این فناوری، درنهایت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم بگوییم استفاده از فناوری شارژر بی‌سیم لزوما به‌معنی افزایش چشمگیر سرعت شارژ در زمان کوتاه نیست. 
 
شارژرهای بی‌سیمی که اخیرا شرکت‌هایی همچون هواوی و شیائومی معرفی می‌کنند، در مقایسه با شارژرهای سیمی بسیاری از برندها، از سرعت شارژ بیشتری برخوردار هستند. به‌عنوان مثال، گلکسی اس ۱۰ از فناوری شارژ سیمی ۲۵ واتی و ال‌جی جی ۸ نیز از فناوری شارژ ۲۰ واتی بهره می‌برند. افزون‌براین، هر دو شرکت شیائومی و هواوی نیز شارژرهای ۳۰ واتی جدیدی معرفی کرده‌اند. گوشی هوشمند شیائومی می ۹ پرو 5G از فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی بهره می‌برد که می‌تواند در ۶۹ دقیقه، دستگاه را به‌صورت کامل شارژ کند. 
 
شیائومی تأیید کرده است مشغول توسعه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی است. همین خبر نشان می‌دهد فناوری شارژ بی‌سیم تا پایان سال ۲۰۱۹ یا آغاز سال ۲۰۲۰ می‌تواند با سرعت بیشتری باتری دستگاه‌های مختلف را شارژ کند. بدون شک هواوی و شیائومی و اوپو جزو تولیدکنندگانی خواهند بود که در حوزه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم با سرعت بیشتر بتوانند از سایر شرکت‌ها پیشی بگیرند. به‌ عبارت دیگر ، فناوری شارژ بی‌سیم همچنان مسیر رشد و توسعه‌ی خود را ادامه می‌دهد و  متوقف نشده است. بااین‌حال، این سؤال مطرح می‌شود که آیا کاربران نظر مثبتی به فناوری شارژ بی‌سیم دارند یا ترجیح می‌دهند از شارژ‌های سنتی سیم‌دار استفاده کنند؟ 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.