تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 3, 2019
11:44 پنجشنبه، 11ام مهرماه 1398
کد خبر: 104398

پلتفرم ویژه ارایه خدمات مالی به استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی شد

 
گروه مالی فیروزه سرویس جدید خود برای ارایه خدمات مالی ویژه برای شرکت‌های استارت‌آپی را راه‌اندازی کرد. این سرویس امروز (۱۰ مهر) در رویدادی «فیروزه پلت« با حضور مدیران شرکت‌های استارت‌آپی و فعالان بازار سرمایه‌گذاری معرفی شد.
 
 آنطور که مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری فیروزه در مورد این ابزار مالی می‌گوید، هدف اصلی «فیروزه پلت» اتصال خریدارن و فروشندگان بالقوه سهام در استارت‌آپ‌ها و کمک به نقدشوندگی سهام و همچنین سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها است.
 
رامین ربیعی با اعلام اینکه گام اول رشد شرکت‌های استارت‌آپی با توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و رشد ضریب نفوذ اینترنت و موبایل کشور برداشته شده گفت: «حالا زمان برداشتن گام دوم است. این گام با توجه به کمبود سرمایه از خارج و داخل باید با کمک اقداماتی از جمله ادغام و واگذاری سهام شرکت‌ها اتفاق بیفتد.» او افزود: «در حال حاضر بنیان‌گذاران و کارمندان یک شرکت استارت‌آپی  سهامی  در اختیار دارند، اما نمی‌توانند با آن کاری انجام دهند چون فضایی برای فروش این سهام یا واگذاری آن وجود ندارد.» ربیعی تاکید می‌کند که فیروزه پلت راه‌اندازی شده تا چنین فضایی را در اکوسیستم استارت‌آپی کشور به وجود بیاورد که امکان خروج موفق از یک استارت‌آپ، خرید و فروش سهام و جذب سرمایه برای این شرکت‌ها فراهم شود.
 
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری فیروزه در این رویداد ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بورس در چندسال آینده را یک امید واهی دانست و گفت:‌ «درچند سال آینده با توجه به قوانین بازار بورسی و اینکه بازار بورس ریسک پذیرفتن شرکت‌های استارت‌آپی را قبول نمی‌‌کند شرکت بزرگ استارت‌آپی وارد بورس نمی‌شود و اگر برخی می‌گویند این اتفاق خواهد افتاد برای امیدوار کردن ماست. بنابراین در چنین شرایطی یک پلتفرم مانند فیروزه پلت می‌تواند شرایط جذب سرمایه و واگذاری سهام شرکت‌های استارت‌آپی را فراهم کند.»
 
ربیعی با یادآوری این موضوع که فیروزه پلت یک سامانه پیچیده نیست ادامه داد: «این سامانه یک بازار نیست چون روی آن معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. این سامانه فضایی است تا امکان واگذاری سهام شرکت‌ها به صورت محرمانه وجود داشته باشد و از سمت دیگر فضا برای جذب سرمایه نیز فراهم شود.»
 
ربیعی در پایان تاکید کرد که بحث ادغام شرکت‌های استارت‌آپی کار آسانی نیست؛ اما به آدماها و ابزاری نیاز دارد تا مدیران شرکت‌های استارت‌آپی را برای برداشتن این قدم مهم در راستای رشد و توسعه بازارشان تشویق کند. او ابزار امیدواری کرد که حالا با فعال شدن فیروزه پلت تا چند سال آینده خروج‌های موفق، ادغام‌های بزرگ و جذب سرمایه‌های چشمگیر در اکوسیستم استارت‌آپی رخ دهد.
 
پیش از این نیز رامین ربیعی در یک نشست خبری برای معرفی «فیروزه پلت» گفته بود که این سرویس سامانه‌ای خواهد بود که امکان اتصال سهامداران استارت‌آپی با سرمایه‌گذاران صنعتی، سنتی و خانوادگی را فراهم می‌کند تا در نهایت خروج‌های موفق در بازار استارتاپی کشور رقم زده شود
 
او در این نشست خبری و در پاسخ به این سوال پیوست که آیا اطلاعات روی این سامانه در اختیار عموم قرار می‌گیرد یا خیر گفته بود: «اطلاعاتی قرار گرفته روی این سامانه صد در صد محرمانه است. اینکه چه کسی یا شرکتی چه سهامی خریداری کرده یا سهامی فروخته است یا چه سهامی با چه قیمتی خرید یا فروش شده است به هیچ‌وجه به صورت آنلاین در اختیار کسی قرار نمی‌گیرد. تمامی این موارد در جلسات حضوری بحث و در گام بعدی شرایط برای خرید یا فروش سهام فراهم می‌شود.»
 
این سامانه به آدرس www. firouzehplat.com در دسترس است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.