اپلیکیشن

تلفن همراه

October 4, 2019
12:54 جمعه، 12ام مهرماه 1398
کد خبر: 104437

اینستاگرام پیامرسان Threads را مخصوص دوستان نزدیک معرفی کرد

 
خبر توسعه این پیامرسان از اوایل شهریور ماه به گوش می رسید تا اینکه اینستاگرام روز گذشته به طور رسمی آنرا معرفی کرد. این مسنجر به کاربران اجازه می دهد تا با سرعتی بالا پیام ها، تصاویر و ویدیوها را با «دوستان نزدیک خود» به اشتراک بگذارند. همچنین می توان به کمک آن مکان تقریبی، استاتوس و دیگر داده های خصوصی را با دوستان صمیمی به اشتراک گذاشت.
 
پیامرسان Threads از سه بخش اصلی تشکیل شده است. اولین قسمت دوربین است که کاربر با باز کردن اپ با آن روبرو می شود تا عکس و فیلم بگیرد. از فیلترها خبری نیست ولی ارسال عکس بسیار سریع انجام می شود.
 
می توان در صفحه دوربین برای دوستان صمیمی شورتکات درست کرد و تصویر آنها را در پایین صفحه گذاشت. سپس با گرفتن عکس و ضربه زدن روی عکس آنها و سوایپ کردن به طرف بالا، عکس را برایشان فرستاد.
 
دومین قسمت اصلی در پیامرسان جدید اینستاگرام، اینباکس نام دارد که شبیه دایرکت اینستاگرام است، با این تفاوت که فقط مخصوص استفاده توسط دوستان صمیمی طراحی شده. امکان ایجاد چت گروهی هم برای دوستان نزدیک وجود دارد.
 
بخش سوم و نهایی در پیامرسان Threads، صفحه استاتوس است که به دلیل مسائل مربوط به حریم شخصی احتمالا جنجالی ترین قسمت آن لقب می گیرد. در این صفحه می توان با ایموجی و تایپ چند کلمه یا انتخاب کردن از بین جملات پیش فرض، استاتوس درست کرد و آنرا برای مدت زمان 1 تا 4 ساعت نمایش داد.
 
 
قابلیت نمایش اتوماتیک استاتوس به کمک Auto Status و با رضایت کاربر وجود دارد. در این حالت اپ با توجه به رفتار کاربر و زمان رفتن او به محل کار یا رسیدن به خانه، استاتوس او را آپدیت می کند. البته مکان دقیق کاربر نمایش داده نشده و فقط وضعیت تقریبی او به اشتراک گذاشته می شود. با این حال اینستاگرام تاکید کرده استاتوس فقط به دوستان صمیمی نمایش داده خواهد شد.
 
مسئله حریم شخصی در پیامرسان Threads یکی از نگرانی های اصلی کاربران بوده به همین دلیل هم اینستاگرام با انتشار پستی جداگانه در وبلاگ خود اعلام کرد که این اپ با درخواست کردن مکان، حرکت های کاربر، میزان باتری و شبکه تلفن همراه در مورد به اشتراک گذاری استاتوس تصمیم گیری می کند.
 
اینستاگرام تاکید کرده که مکان دقیق کاربر به دوستان صمیمی هم نمایش داده نخواهد شد و داده های مربوط به مکان کاربر فقط در گوشی وی و برای مدت محدود ذخیره می شود و در صورت پاک کردن این پیامرسان، این داده ها نیز حذف خواهند شد.
 
اینستاگرام می خواهد با پیامرسان جدید خود وضعیت دایرکت در اینستاگرام را سر و سامان داده و با اسنپ چت مبارزه کند که به خاطر سرعت بالا در اشتراک گذاری پیام ها و دوربین محور بودن، به انتخاب اول کاربران جوان تبدیل شده است.
 
پیامرسان Threads برای iOS و اندروید منتشر می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.