اپلیکیشن

تلفن همراه

October 5, 2019
11:45 شنبه، 13ام مهرماه 1398
کد خبر: 104455

دلایل شکست اینستاگرام در هند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در جلسه‌ پرسش و پاسخی که میان او و کارمندان این شرکت برگزار شد، اعلام کرد که تیک تاک در هند به محبوبیتی فراتر از اینستاگرام دست یافته است. در این گفت‌وگو، زاکربرگ به سوالات کارمندان فیس‌بوک درخصوص مسائلی همچون ارز دیجیتالی لیبرا، تیک تاک، موضوع تجزیه شرکت‌های بزرگ فناوری و… پاسخ داد. جلسه‌ای که به گفته زاکربرگ، قرار نبود محتوای آن برای عموم فاش شود. اما با این حال، زاکربرگ فایل صوتی این جلسه را در فضای وب به اشتراک گذاشت و نوشت آنهایی که می‌خواهند صحبت‌های من را بدون فیلتر گوش کنند، می‌توانند این فایل را دریافت کنند.
 
 
در این جلسه، زمانی که بحث اپلیکیشن تیک تاک پیش آمد، مدیرعامل فیس‌بوک تایید کرد که این اپلیکیشن با استقبال قابل‌توجهی در هند مواجه شده و این عملکرد موفق در آمریکا نیز ادامه خواهد داشت. وی گفت: من فکر می‌کنم تیک تاک از لحاظ وسعت دربرگیری در هند، از اینستاگرام نیز پیشی گرفته و این پدیده بسیار جالبی است. زاکربرگ در ادامه به مقایسه تیک تاک با قابلیت اکسپلور در اینستاگرام پرداخت و عنوان کرد تیک تاک شبیه اکسپلور اینستاگرام عمل می‌کند و این تمام کاری است که این اپلیکیشن انجام می‌دهد. وی در ادامه عنوان کرد که فیس‌بوک، اپلیکیشنی به نام Lasso را طراحی کرده که قرار است به‌زودی در کشورهایی همانند مکزیک در اختیار کاربران قرار گیرد و باید دید که آیا این اپلیکیشن می‌تواند در کشورهایی که تیک تاک از محبوبیت بالایی برخوردار است، موفق عمل کند یا خیر.
 
شرکت بایت‌دنس، مالک تیک تاک، اعلام کرد که مجموع کاربران فعال ماهانه تیک تاک در هند، حدود ۱۲۰ میلیون نفر است، در حالی که این میزان کاربر برای اپلیکیشن فیس‌بوک حدود ۷۰ میلیون نفر برآورد شده است. زاکربرگ همچنین درخصوص تغییراتی که در اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک اعمال خواهد شد، صحبت کرد. گفتنی است شرکت فیس‌بوک، فرمت استوری را از اسنپ‌چت الگوبرداری و از آن در اینستاگرام استفاده کرد. طولی نکشید که این قابلیت به مسنجر، فیس‌بوک و واتس‌اپ اضافه شد.
 
مدیرعامل فیس‌بوک در این رابطه گفت ما ویژگی‌های متعددی در اینستاگرام امتحان می‌کنیم و معتقدم که قابلیت اکسپلور بیشتر روی استوری‌ها متمرکز خواهد شد؛ چراکه هم‌اکنون بخش زیادی از محتوایی که کاربران در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند، از طریق استوری‌هاست. به‌نظرم ما همچنان باید یاد بگیریم و با این آموخته‌ها جلو برویم. زاکربرگ در ارتباط با لیبرا که از آن به‌عنوان ارز دیجیتالی این شرکت یاد می‌شود، گفت که فیس‌بوک قصد دارد تا این پروژه را در سال ۲۰۲۰ اجرایی کند. وی افزود: مسائل مالی یک حوزه مملو از قانون و مقررات است. موضوعات مهمی‌وجود دارند که باید ابتدا به آنها پرداخته و رفع شوند تا بتوان از این طریق، از پولشویی و تامین مالی گروه‌های تروریستی و… جلوگیری کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.