تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 5, 2019
11:55 شنبه، 13ام مهرماه 1398
کد خبر: 104458

مجوز به شرکت‌های ویژه برای ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها

 
دستیار معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در امور تامین مالی در رویداد فیروزه پلت از ارائه مجوز به شرکت‌هایی گفت که قرار است کار ارزش‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها را انجام دهند.
 
علیرضا دلیری در این رویداد تاکید کرد که باید اقتصاد کشور از حالت سنتی به سمت صد درصد دانش‌بنیان و استارت‌آپی پیش برود و باید هرچه سریعتر ارائه مجوزهای گوناگون حذف شود تا شرکت‌های استارت‌آپی شرایط رشد لازم را داشته باشند. او در این مورد گفت: «ارائه مجوز مانع رشد کسب‌وکارهای نوپاست. ما در دولت باید با قوانین مشخص برای فعالیت این شرکت‌ها ریل گذاری کنیم و به جای بستن و ممنوعیت فعالیت کسانی که از ریل خارج می‌شوند آنها را مورد بازخواست قرار دهیم.»
 
دلیری در این رویداد با اعلام اینکه در حوزه علمی ایران پیشتاز منطقه است؛ اما در بخش نوآوری در جایگاه خوبی در دنیا قرار نداریم ادامه داد: «در حوزه استارت‌آپی طی چند سال گذشته حرکت‌های بسیاری خوبی انجام شده؛ اما این حرکت‌ها باعث نشده که در شاخص نوآوری جایگاه مناسبی در دنیا داشته باشیم. این در حالی است که در بحث شاخص‌های علمی ما در منطقه اول و در جایگاه ۱۶ دنیا قرار داریم ولی در بخش شاخص‌های نوآوری در دنیا در جایگاه ۶۱ هستیم.»
 
او در این رویداد با اعلام اینکه بهترین راه‌حل جذب سرمایه شرکت‌های استارت‌آپی عرضه سهام آنهاست گفت: «کارهایی از سمت دولت مانند راه‌اندازی صندوق جسورانه یا راه‌اندازی تابلو شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس را انجام داده‌ایم و از سوی دیگر هم شرکت‌هایی مانند گروه مالی فیروزی سامانه‌ای مانند فیروزه پلت را برای متصل کردن سرمایه‌گذار به سرمایه‌پذیر فراهم می‌کنند. با این حال اما یک مشکل بزرگ مانند ارزش‌گذاری شرکت‌ها باعث می‌شود سرمایه به این بازار به سختی جذب شود.»
 
دلیری همچنین از ارائه مجوز به شرکت‌هایی خاص برای ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها خبر داد و توضیح داد: «با مصوبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارگروهی با حضور شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده تا مجوز برای شرکت‌هایی صادر شود که امکان ارزش‌گذاری شرکت‌های استارت‌آپی را دارند.»
 
دلیری همچنین از برنامه‌های این معاونت برای اعتبار سنجی شرکت‌های استارت‌آی هم خبر داد. همچنین او در این رویداد و در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با امضای صورت‌جلسه‌ای با سازمان ثبت شرکت‌ها، راهکار مشخصی برای تبدیل شرکت‌های دانش‌بنیان با مسئولیت محدود به شرکت سهامی پیش‌بینی کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.