تلفن همراه

گجت

October 6, 2019
16:00 یکشنبه، 14ام مهرماه 1398
کد خبر: 104545

طراحی سیستم کنترل ترافیک برای پهپادها تا ۱۵ سال دیگر

 
با افزایش شدید تعداد پهپادهای در حال پرواز در جهان باید تا ۱۵ سال آینده مسیرهای پروازی مشخص و سیستم کنترل ترافیک برای آنها به کار گرفته شود.
 
 به نقل از یاهونیوز، گزارشی که توسط دولت انگلیس در زمینه الزامات مدیریت پهپادها تهیه شده نشان می دهد که با افزایش تعداد این پرنده های بی سرنشین قانون گذاری در مورد شیوه پرواز آنها ضروری خواهد شد و همان طور که پروازهای تجاری خطوط هواپیمایی از قواعد و مسیرهای پروازی مشخص تبعیت می کنند، پروازهای پهپادها نیز باید از قواعد دقیقی برخوردار باشند.
 
برهمین اساس باید ظرف ۱۵ سال آینده، خطوط پروازی و سیستم های کنترل هوایی برای مدیریت نحوه حرکت پهپادها ایجاد شود تا آنها در مسیرهای مشخص از قبل تعیین شده حرکت کنند و تابع دستورات سیستم های ترافیک هوایی باشند.
 
در گزارش یادشده محدودیت هایی که باید بر نحوه حرکت پهپادها اعمال شود نیز مشخص شده و سقف پروازی و حداکثر سرعت قابل پیمایش توسط آنها نیز پیشنهاد شده است. انتظار می رود طی یک دهه آینده استفاده از پهپاد برای تحویل کالا و حتی حمل و نقل مسافر نیز توسط شرکت هایی مانند آمازون و اوبر به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.