اپلیکیشن

تلفن همراه

October 7, 2019
13:41 دوشنبه، 15ام مهرماه 1398
کد خبر: 104575

اپلیکیشن کمک به بیماران مبتلا به افسردگی رونمایی شد

 
در نمایشگاه جیتکس اپلیکیشن های مختلفی رونمایی شده که یکی از آنها برای کمک به مبتلایان به افسردگی و دیگری برای شناسایی بیماری ها ژنتیکی نوزادان است.
 
به نقل از گلف نیوز، نمایشگاه جیتکس در دبی آغاز شده است. در این نمایشگاه فناوری هایی در بخش های مختلف از خدمات بهداشت و درمان گرفته تا ربات های مختلف به نمایش درآمده اند. در همین راستا در نمایشگاه مذکور اپلیکیشن های خدمات درمانی مختلفی ارایه شدند.
 
یکی از این اپلیکیشن ها برای کمک به مبتلایان به افسردگی است. دو فارغ التحصیل علوم رایانشی از دانشگاه آمریکایی شارجه یک اپلیکیشن موبایل ابداع کرده اند که طی دو ماه آینده عرضه می شود. این اپلیکیشن رایگان و قابل دانلود روی دستگاه های iOS و اندروید است. کاربران این اپلیکیشن می توانند ناشناس بمانند و فقط باید سن و جنسیت خود، وضعیت روحی و احساسی را مشخص کنند.  این اپلیکیشن با توجه به اطلاعات دریافتی افسردگی فرد را به سه گروه شدید، متوسط و اندک دسته بندی می کند.
 
اپلیکیشن مذکور می تواند برای نمونه های افسردگی متوسط خدمات چت زنده را فراهم کند. اما برای کمک به کاربرانی با افسردگی شدید هاتلاین های کمکی ارائه شده است. در کنار این موارد افراد می توانند با استفاده از اپ مذکور از متخصصان داوطلب وقت ویزیت دریافت کنند.
 
یکی دیگر از اپلیکیشن های موجود در این نمایشگاه برای پیش بینی بیماری های ژنتیکی ارائه شده که M-gene نام دارد.
 
وزارت بهداشت امارات متحده عربی این اپلیکیشن را ارائه کرده است. 
 
M-gene در حقیقت یک اپلیکیشن رایگان مبتنی بر دوربین است که تصاویری کلوزآپ از نوزادان ثبت می کند و با استفاده از قابلیت های شناسایی نشانگرهای بیماری در صورت، هرگونه ناهنجاری در صورت  مانند سندروم داون، سندورم ادوار و انواع خاصی از بیماری اوتیسم را به والدین هشدار می دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.