امنیت

فناوری اطلاعات

October 7, 2019
15:19 دوشنبه، 15ام مهرماه 1398
کد خبر: 104585

ارائه سرویس های امنیتی حوزه فناوری اطلاعات در آزمایشگاه پژوهشکده امنیت

 
رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT از ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات (IT) و در حوزه صنعت فناوری عامل (OT ) در این آزمایشگاه خبر داد.
 افشین سوزنی در خصوص فعالیت‌های در حال انجام در آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ICT گفت: این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع در حوزه امنیت کشور، با اخذ تاییدیه از مراکز ذی‌صلاح، مرکز راهبردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات ایران، خدمات و سرویس‌های امنیتی را به متقاضیان ارائه می‌کند.
 
وی در خصوص اهداف و ماموریت آزمایشگاه اظهار کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه توسعه کشور، رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارزیابی امنیتی، پرورش نیروی متخصص و کارآمد در حوزه امنیت و ارائه خدمات امنیتی جهت رشد و توسعه امنیت در کشور را از اهداف و ماموریت‌های آزمایشگاه برشمرد.
 
سوزنی با ارائه مصادیقی در این خصوص افزود: این آزمایشگاه با دارا بودن زیرساخت‌های لازم و پرسنل متخصص، برای مراکز دولتی، شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها خدمات امنیتی را ارائه می‌کند و قابلیت ارزیابی سامانه‌های کاربردی تحت وب و تجهیزات امنیتی مختلف شبکه مانند  UTM، Firewall.، SIEM، Switch   و… را دارا است.
 
وی اظهار کرد: در کنار این خدمات و سرویس‌های امنیتی و ارزیابی برنامک‌های موبایل، ارزیابی عملکرد امنیت محصولات و تجهیزات نظارت تصویری و ارزیابی سامانه‌های هوشمند (صیانت فرهنگی/اجتماعی) نیز در آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه به متقاضیان دریافت خدمت ارائه می‌شود.
 
رییس اداره آزمایشگاه امنیت ICT در ادامه این گزارش اعلام کرد: بخش دیگر فعالیت آزمایشگاه امنیت ارائه خدمات ارزیابی و مشاوره تخصصی در حوزه OT است.
 
سوزنی گفت: بیش از ۱۰ سال است که پژوهشکده امنیت در این حوزه فعالیت‌های خود را شروع کرده است و با توجه به تخصص و تجربه کسب شده در این زمینه هم‌اکنون آماده ارائه خدمات مشاوره و ارائه خدمات و سرویس های ارزیابی امنیتی در حوزه صنعت OT است.  
 
رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT تاکید کرد: آزمایشگاه ارزیابی امنیت تجهیزات و سامانه‌های کنترل صنعتی برای نخستین بار در کشور و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده است.  
 
سوزنی گفت: این آزمایشگاه در راستای چارچوب و ضوابط اعلامی از سوی مرکز مدیریت راهبردی افتا، پروفایل های حفاظتی و سند آزمون برای محصولات امنیت در حوزه صنعت توسط پژوهشکده امنیت عمل می‌کند، بنابراین این امیدواری وجود دارد که در ۶ ماهه دوم سال جاری، تائیدیه ارائه خدمات از مراکز ذی صلاح در این خصوص اخذ شده و خدمات مربوط به آن ارائه شود.
 
وی در ادامه اظهارات خود از ارائه خدمات آموزش و مشاوره در آزمایشگاه امنیت خبر داد و گفت: در راستای ماموریت پژوهشکده امنیت و پیرو تفاهم نامه‌های منعقد شده از طرف پژوهشگاه با دیگر مجموعه‌ها، آزمایشگاه امنیت در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی امنیت، ارائه مشاوره و ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی همکاری و فعالیت می‌کند.
 
سوزنی همچنین به برخی از دستاوردها و افتخارات این مجموعه اشاره و اظهار کرد: بومی‌سازی و تولید سامانه‌های ارزیابی امنیت (سامانه امن جو و پدسا)، شرکت فعال در کنفرانس های متعدد در حوزه امنیت و کسب رتبه‌های برتر در کنفرانس‌ها، همکاری در ایجاد مراکز ارزیابی امنیتی با نام «آپا» در دانشگاه‌های کشور برای اولین بار، چاپ و نشر کتب تخصصی در حوزه امنیت را از دستاوردها و افتخارات آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری عنوان کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.