تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

October 8, 2019
16:13 سه شنبه، 16ام مهرماه 1398
کد خبر: 104633

تدوین استاندارد برای رمز ارزها و دستگاه های مسیریاب

رئیس سازمان ملی استاندارد از ابلاغ معاون اول رئیس جمهور برای تدوین استانداردهای مرتبط با رمز ارزها خبر داد و گفت: درحال تدوین استانداردهایی برای رمزارز و حوز اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب هستیم.
 
 
 
نیره پیروزبخت در مراسم روز ملی استاندارد که با حضور معاون اول رئیس جمهور در حال برگزاری است، از ابلاغیه جهانگیری برای تدوین استانداردهای مرتبط با رمزارزها خبر داد و اظهار داشت: طی یک سال اخیر مصوباتی از سوی هیئت وزیران به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده که ماموریت های جدیدی را برای این سازمان تعریف کرده است. از جمله این مصوبات می توان به تدوین استانداردهای ملی رمزارز و حوز اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب اشاره کرد.
 
وی افزود: در اجلاس اخیر ایزو از 163 کشور عضو این سئوال مطرح شد که آیا راهبردی در رابطه با هوشمندسازی، فناوری های نوین و اینترنت اشیا دارند که در جریان آن مشخص شد ایران یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به مصوبه معاون اول رئیس جمهور که به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده، هم اکنون در حال تدوین استانداردهای مرتبط با حوزه رمزارز هستند.
 
پیروزبخت در ادامه به برگزاری جلسات متعددی در این حوزه اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم ها ایران با تمام قوا در حرکت هستیم به نحوی که در این حوزه از بسیاری از کشورهای پیشرفته جلوتر حرکت می کنیم.
 
وی تصریح کرد: تاکنون در ایران 33 هزار و 500 استاندارد تدوین شده که یک سوم آن در دو دولت اخیر تولید شده است این در شرایطی است که شورای فقهی را تشکیل داده ایم تا بتوانیم به صورت شرعی و با در نظر گرفتن مسائل فقهی به تدوین استانداردهای حوزه حلال بپردازیم.
 
پیروزبخت با بیان اینکه تجارت با برند حلال می تواند یکی از مزیت های ایران و فرصتی برای بهره گیری از مزیت های این حوزه باشد، گفت: ایران پس از چین و ژاپن سومین کشور به صورت مشترک با کره جنوبی است که نظام استاندارد آن از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه طی یک سال اخیر، ایران عضویت بسیاری از سازمانهای بین المللی را در حوزه استاندارد کسب کرده است، افزود: تقویت و توسعه نظام استاندارد، عضویت ایران در موسسه استاندارد کشورهای عضو اکو، عضویت ایران در موسسه اندازه شناسی کشورهای آسیا و اقیانوسیه و عضویت ایران در همکاری تایید صلاحیت آزمایشگاهها از جمله این دستاوردها است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.