اپلیکیشن

تلفن همراه

October 9, 2019
10:03 چهارشنبه، 17ام مهرماه 1398
کد خبر: 104655

راه‌اندازی اپلیکشین راهنمای تجارت در آینده نزدیک

 
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از راه‌اندازی اپلیکشین راهنمای تجارت در راستای استفاده از ظرفیت‌های صادرات و واردات کشورهای مختلف و همسایه برای ارتقا و توسعه تجار و علاقه‌مندان حوزه تجارت و بازرگانی در کشور خبر‌داد.
 
 حسین مدرس خیابانی امروز در نشست با مدیران روابط عمومی بخش‌های بازرگانی وزارت صمت با اشاره به اهمیت روابط عمومی در دستگاه‌های ستادی گفت: فضای کشوربا قبل متفاوت شده، امروز فضای رسانه‌ای کشور و دنیا به سمتی رفته که معنای واقعی روابط عمومی اهمیت پیدا کرده و نه تنها با حراست برابری پیدا می‌کند بلکه از بسیاری از ارکان دیگر بالاتر است.
 
او در خطاب به مدیران روابط عمومی حوزه بازرگانی وزارت صنعت گفت: اگر اطلاع‌رسانی خوب و به موقع انجام نشود شایعات جایگزین اخبار موثق خواهد شد. فضای رسانه‌ای و فضای عمومی کشور، فارغ از اینکه مدیر ارشد چه دیدگاهی نسبت به رسانه دارد فضای تعاملی است.
 
مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در حوزه بازرگانی به‌دلیل برخی ابهامات گفت: به‌دلیل ابهامات جدید در حوزه تمرکز بازرگانی و رسالت و ماموریت‌هایی که ما در حوزه تنظیم بازار و معیشت مردم داریم و همچنین پرچم‌های بزرگی که بلند کرده‌ایم همچون توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه تجارت الکترونیک نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر احساس می‌شود. همچنین با اطلاع رسانی می‌توان اجماع‌سازی کرد و همچنین مطالبات را به مطالبه عمومی تبدیل کرد. خواسته‌ها وقتی اطلاع رسانی شود قابل پیگیری است و حلقه‌های بهتری از خود منتشر و بازخورد بهتری را به همراه خواهد آورد.
 
قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه باید در بخش روابط عمومی افرادی که نخبه هستند و مهارت‌های ارتباطی با مردم دارند در راس قرار بگیرند، توضیح داد: افراد شاغل در روابط عمومی‌ها باید نقش یک سخنگو برای سازمان را داشته باشند، باید علاقه‌مند به این حوزه باشند و سواد رسانه‌ای و مهارت‌های نگارشی و ارتباطی داشته باشد.
 
او به مدیران روابط عمومی در ابتدا توصیه کرد که به‌طور مستقیم پاسخ دستگاه‌های دیگر که به نوعی به حوزه کاریشان مربوط است را ندهند، چراکه بدترین نوع آفت اطلاع‌رسانی این است که بحث تخصصی که باید در دور میزها حل شود به رسانه‌ها کشیده شود واگر قرار است که پاسخ دستگاهی داده شود این وظیفه سخنگوی دولت است.
 
مدرس خیابانی توضیح داد: درباره موضوعات مهم که دغدغه مردم است باید پاسخگو بباشیم یا آنها را پیشگیری کنیم. ما باید از ظرفیت‌های مختلف برای پاسخ به مطالبات مردم به کرات استفاده کنیم.
 
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی خواستار تشکیل واحد ارتباط مردمی در بخش‌های مختلف شد تا به این وسیله مطالبات مردم پی گیری و اطلاع رسانی شود.
 
مدرس خیابانی همچین از راه‌اندازی اپلیکشین راهنمای تجارت در آینده نزدیک خبرداد که در آن تمامی پتانسیل های کشورهای همسایه و اطلاعات ویزای کالایی ، پتانسیل صادرات و همچنین پتانسیل های واردات کشور های دیگر و رقبا در این اپلکیشن آورده شود.
 
وی همچنین از استقرار کیوسک های نظارت و رسیدگی به شکایات مردم در حوزه تجارت در ۳۱ استان خبرداد.
 
مدرس خیابانی خواستار بروزرسانی سایت های بخش مختلف حوزه تجارت و بازرگانی و همچنین تهیه مرام نامه و شیوه نامه برای روابط عمومی ها در حوزه تجارت و بازرگانی شد.
 
یادآور می شود، در پایان این نشست هر یک از مدیران روابط عمومی حوزه بازرگانی وزارت صمت به بیان دیدگاه و فعالیت‌ها خود پرداختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.