بازار سرمایه

October 10, 2019
13:00 پنجشنبه، 18ام مهرماه 1398
کد خبر: 104693

سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ نصف سال قبل خواهد بود

 
پیش بینی سامسونگ از درآمدهایش برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که طی این بازه زمانی اوضاع برای آن بهبود چندانی نسبت به سال پیش نداشته است. این شرکت خوشه ای کره ای پیش بینی کرده که درآمدهایش در فصل سوم ۲۰۱۹ (منتهی به سپتامبر) باز هم با کاهش روبرو شود؛ در واقع به باور مدیران این شرکت سود عملیاتی سامسونگ برای این بازه برابر با ۷.۷ تریلیون وون کره (۶.۴۴ میلیارد دلار) خواهد بود که این رقم از سود عملیاتی ۵.۵ میلیارد دلاری اش در سه ماهه دوم امسال بیشتر است اما نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل (که رقمی برابر با ۱۴.۷ میلیارد دلار بود)‌ افت ۵۶ درصدی را نشان می دهد.
 
غول صنعت تکنولوژی کره همزمان با انتشار گزارش کامل از درآمدهایش در فصل سوم ۲۰۱۹ جزئیات بیشتری را در این باره منتشر خواهد کرد. طبق خبری که در همین رابطه در نشریه CNBC منتشر شده اگر پیش بینی های سامسونگ درست از آب در بیاید آنگاه برای سومین فصل پیاپی سود عملیاتی آن نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل نصف خواهد شد. این شرکت حتی پیش از انتشار پیش بینی درآمدهایش برای سه ماهه نخست ۲۰۱۹، هشداری را منتشر کرد تا سرمایه گذاران را برای شنیدن خبرهای ناخوشایند آماده نماید.
 
سامسونگ در گزارش پیش بینی خود به افت قابل توجه قیمت چیپ و کم شدن تقاضا برای این محصولات به عنوان عامل اصلی افت درآمدهایش اشاره کرده؛ مساله ای که نتنها سامسونگ بلکه دیگر تولیدکنندگان چیپ در سراسر دنیا را با چالش روبرو کرده است.
 
کسب و کار تولید چیپ سامسونگ برای بازه ای بزرگ ترین منبع درآمد آن محسوب می شد و حالا کاهش تقاضا برای چیپ های حافظه در سراسر دنیا ضربه های سنگینی را به این شرکت وارد کرده است.
 
با این حال سانجیو رانا از تحلیلگران ارشد شرکت CLSA در همین رابطه به نشریه CNBC گفته است که اوضاع صنعت چیپ در حال بهبود بوده و صادرات محصولات حافظه سامسونگ در سه ماهه سوم امسال حتی بالاتر از میزان مورد انتظار بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.