رسانه‌های اجتماعی

استفاده توییتر از اطلاعات شخصی کاربران برای نمایش تبلیغات

منبع: آی تی ایران
 توییتر رسما اعلام کرد که به‌صورت سهوی، از شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل کاربران برای نمایش محتواهای تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی استفاده کرده است؛ این در حالی است که کاربران، این اطلاعات را صرفا برای استفاده از قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای در این پلت‌فرم وارد کرده بودند. به گفته توییتر، اطلاعات شخصی کاربران در اختیار هیچ‌یک از شرکت‌ها قرار نگرفته و مشکلی که سبب این نقص شد، برطرف شده است. این شرکت افزود از ۱۷ سپتامبر، اطلاعاتی از قبیل شماره تماس و آدرس ایمیل کاربران برای مسائل امنیتی از آنها دریافت شد.
توییتر گفت که به‌طور قطع نمی‌توان اعلام کرد چه تعداد از کاربران این پلت‌فرم، تحت‌تاثیر این مشکل قرار گرفتند؛ با این حال این شرکت از کاربران خود عذرخواهی کرده و گفت حداکثر تلاش خود را به کار خواهد بست تا مشکل مشابهی در آینده پیش نیاید. طی یک سال گذشته، فیس‌بوک چند بار بنابه دلایلی همچون عدم حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته و از طرف نهادهای رگولاتور نیز جریمه شد. توییتر نیز در این زمینه چندان موفق عمل نکرده و همواره نگرانی‌هایی درخصوص حریم خصوصی متوجه کاربران بوده است. در ماه گذشته نیز حساب کاربری جک دورسی، مدیرعامل توییتر مورد حمله هکرها قرار گرفت و توانستند چند پیام متنی توهین‌آمیز را منتشر کنند. توییتر در ماه مه ۲۰۱۸ به تمامی‌۳۳۰ میلیون کاربر خود توصیه کرد برای ارتقای امنیت اکانت‌هایشان، رمز عبور خود را تغییر دهند. البته این شرکت گفت باگی که در این زمینه کشف شده، هیچ مشکلی برای کاربران ایجاد نکرده است.

​​