تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 13, 2019
14:25 یکشنبه، 21ام مهرماه 1398
کد خبر: 104786

سیستم عامل هواوی تا ۲ سال دیگر با «ای او اس» رقابت می کند

 
مدیر ارشد اجرایی هواوی طی مصاحبه ای ادعا می کند سیستم عامل هارمونی او اس تا ۲ دو سال دیگر می تواند با «آی او اس» اپل رقابت کند.
 
 به نقل از گیزموچاینا،  در اوایل سال جاری میلادی وزارت بازرگانی آمریکا هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و آن را متهم به جاسوسی کرد.
 
 به موجب این اقدام  رابطه شرکت های آمریکایی با هواوی تحت تاثیر قرار گفت. به این ترتیب شرکت هواوی اجازه نداشت با گوگل همکاری کند و از سیستم عامل و اپلیکیشن های آن استفاده کند. به همین دلیل هواوی اعلام کرد  سیستم عامل مخصوص خود به نام « هارمونیOS» را روی موبایل هایش استفاده خواهد کرد.
 
این درحالی است که بعدا مشخص شد هواوی از سال ۲۰۱۲ میلادی به طور مخفیانه روی یک پروژه OS فعالیت می کرده است. در حالیکه طبق گزارش های مختلف هواوی نخستین موبایل هوشمند مجهز به هارمونیOS را تا پایان سال به بازار عرضه می کند، این شرکت جدیدترین سری موبایل های خود (میت۳۰) را با کمک ASOP( پروژه منبع باز اندروید) به بازار عرضه کرد.  البته این موبایل ها از سرویس های گوگل پلی پشتیبانی نمی کنند.
 
با این وجود سیستم عامل هارمونیOS  روی سیستم های دیگر این شرکت مانند تلویزیون های برندHonor عرضه شدند. درهمین راستا به تازگی متن مصاحبه رن ژنگفی با نشریه فورچون منتشر شده است. او طی این مصاحبه ادعا کرده سیستم عامل ساخت این شرکت(یا همان هارمونیOS )تا ۲ سال دیگر می تواند با رقبای بزرگی مانند iOS اپل رقابت کند.
 
او در این باره گفت: فکر می کنم این فرایند کمتر از ۲تا ۳سال طول بکشد. من رهبری شرکت را برعهده دارم و باید درباره بیان بازه زمانی دقیق کمی محتاطانه صحبت کنم. درغیر این صورت فشار زیادی به کارمندانم وارد می کنم.
 
 در ادامه این مصاحبه ژنگفی به پیش بینی کاهش ۱۰ میلیارد دلاری درآمد فروش به دلیل عدم دسترسی به سرویس های گوگل در محصولات این شرکت اشاره کرد. 
 
به نظر می رسد هواوی به سیستم عامل ابداعی خود اعتماد بسیار زیادی  دارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.