اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 14, 2019
11:21 دوشنبه، 22ام مهرماه 1398
کد خبر: 104811

اولویت ما اعزام محقق ایرانی به فضا است

 
رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه اولویت ما اعزام محقق ایرانی به فضا است گفت: بر این اساس قرار است با کمک کشورهای همسایه، یک محقق یا فرد دیگری را به عنوان فضانورد ایرانی به فضا بفرستیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا  (۴ تا ۱۰ اکتبر مصادف با ۱۲ تا ۱۸ مهر) اعلام کرده بود که قصد داریم فضانورد ایرانی به فضا بفرستیم که برداشت‌های متفاوتی از این صحبت شده بود اینکه مگر می‌توانیم از خاک ایران، انسان به فضا بفرستیم؟ یا مگر قبلا انوشه انصاری که ایرانی است به فضا سفر نکرده است که مرتضی براری درباره اعزام فضانورد ایرانی به فضا به خبرنگار علمی ایرنا گفت: قدمت حوزه فضایی در کشور ما به سه هزار سال می‌رسد. علاقمندان، متخصصان و منجمان زیادی در کشور ما تربیت شده‌اند و سهم بسزایی در علم نجوم دارند، کشور ما بسیار علاقمند است در حوزه اعزام فضانورد به فضا مشارکت کند.
 
رئیس سازمان‌ فضایی افزود: وزیر ارتباطات به ما پیشنهاد داد تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اعزام فضانورد ایرانی داشته باشیم، از همان روز در حال رایزنی‌‎های لازم برای این کار هستیم، تنها کشوری که امکان اعزام فضانورد را دارد، روسیه است و در حال هماهنگی هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک انتخاب فضانورد در کشور صورت گیرد تا در نهایت نیز بتوانیم فضانورد مورد نظر را با مشارکت روسیه و از طریق پرتابگر سایوز و از ایستگاه فضایی بایکونور به فضا اعزام کنیم.
 
وی در خصوص حضور انوشه انصاری به عنوان یک ایرانی در فضا گفت: بله در گذشته انوشه انصاری به عنوان توریست به فضا اعزام شد، اما این‌بار قصد داریم فردی را بفرستیم که برای انجام فعالیت‌ها و تحقیقات فضایی به ما کمک کند. می‌خواهیم ایران در حوزه فضایی و تحقیقات بین‌المللی مربوط به آن مانند دیگر کشورها مشارکت داشته باشد، اولویت ما اعزام محقق حوزه فضایی به فضا است.
 
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا روزی زیرساخت‌های اعزام انسان به فضا در کشور ما نیز فراهم خواهد شد گفت: به هر حال دوست داریم بزرگ فکر کنیم، امیدواریم ما هم بتوانیم در حوزه کاوشگر و اعزام انسان به فضا قدم‌های خوبی برداریم و در نهایت به آن دست یابیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.