تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 14, 2019
11:26 دوشنبه، 22ام مهرماه 1398
کد خبر: 104813

جابه‌جایی 6 میلیارد مرسوله پستی در کشور/کمترین مداخله را در حوزه پست خواهیم داشت

 
معاون وزیر ارتباطات گفت: سالانه نزدیک به 6 میلیارد مرسوله پستی در کشور جابه‌جا می‌شود که شرکت پست به تنهایی 800 هزار مرسوله را جابه‌جا می‌کند.
 
در مراسم آغاز به کار پست اول که اولین اپراتور بخش خصوصی در این حوزه است، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویویی اظهار داشت: حوزه پست مقوله‌ای است که متاسفانه در وزارت ارتباطات مظلوم واقع شده است و باعث شده که به طور جدی به آن پرداخته نشود.
 
وی ادامه داد: از سال 93 که در دفتر تنظیم مقررات بحث آزادسازی پست مورد بررسی قرار گرفت، با وجود سختی این کار اما شاهد استقبال بخش خصوصی بودیم و امیدواریم اتفاق امروز شاهد رقابت و حضور دیگر اپراتورها در این عرصه باشیم.
 
فلاح جوشقانی با اشاره به حجم بالای مرسولات پستی در کشور گفت: سالانه نزدیک به 6 میلیارد مرسوله پستی در کشور جابه‌جا می‌شود که شرکت پست به تنهایی 800 هزار مرسوله را جابه‌جا می‌کند. فعالانی که خواهان حضور در این عرصه هستند باید با ارائه سرویس‌های نوین باعث تحول و گشایش مناسبی در این بازار شوند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
 
وی افزود: تنها نهاد حاکمیتی در این حوزه سازمان تنظیم مقررات است و ما قول می‌دهیم که کمترین مداخله را در این حوزه داشته باشیم. ما 80 تا 90 درصد از خدمات ارزش افزوده که پایه‌ای محسوب نمی‌شوند را آزادسازی کردیم که شرکتها فضای رقابتی لازم را داشته باشند. ما امیدواریم با توجه به اینکه این حوزه پتانسیل بالایی دارد، مردم استفاده لازم را از آن ببرند.
 
وی در پایان افزود: سازمان همزمان دو پروانه صادر کرد اما دوستان توافق کردند که به نام پست اول و پست دوم فعالیت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.