تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 14, 2019
14:02 دوشنبه، 22ام مهرماه 1398
کد خبر: 104825

وزیر ارتباطات: پست اول برای خدمت به مردم با پست دولتی رقابت کند

 
 وزیر ارتباطات در آیین رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور گفت: امیدوارم پست اول که امروز متولد شد و فعالیت خود را آغاز کرد، در رقابت با پست دولتی خدماتی در شان مردم ارائه دهد و بداند اگر رضایت مردم را جلب کند، به درآمد خوبی دست خواهد یافت.
 
محمدجواد آذری جهرمی در جمع فعالان پستی، نمایندگان مجلس و مدیران حوزه فناوری گفت: شنیدم که مدیرعامل اپراتور خصوصی پست در روز تولد این خدمت می‌گوید ما نمی‌خواهیم با پست رقابت کنیم. اتفاقا باید از همین روز اول کُری بخوانید که شرکت پست! می‌خواهم بازارت را بگیرم و خدمت بهتر به مردم بدهم. این اصلا ترس و نگرانی ندارد. این اپراتور به دنیا آمده تا خدمات‌دهی به مردم را به دست خودشان بسپارد. 
وزیر ارتباطات اضافه کرد: شما نهاد اقتصادی هستید و می‌توانید در بزرگ شدن بازار اقتصاد پستی، قدم‌های بسیار خوبی بردارید و سرویس‌هایی به مردم بدهید که در شان‌ آن‌ها باشد. ما ادعا نداریم همه چیز خوب است و سر جای خودش قرار داد، اما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد.
وی افزود: باید به نکته‌ای تاکید کنم؛ این‌که نمی‌توان فعالیت پست را آزاد سازی کرد و به بخش خصوصی سپرد، بعد نتیجه‌اش را از وزیر خواست. حتی زمانی که وزیر می‌خواهد رگولاتوی کند هم ایراداتی وارد می‌کنند. یک جاهایی ممکن است در اصل موضوع نیاز به اصلاحات باشد. ما باید یاد بگیریم که ناظر با اجرا کننده کار متفاوت است. 
آذری جهرمی گفت: آقای فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در این نشست به مسئله واگذاری مخابرات و اشتباهاتی که در این خصوص انجام گرفت اشاره کرد و گفت «نباید بازش کنیم». به نظر من اتفاقا باید باز کرد و درباره مسائل این چنینی مفصل صحبت کنیم. اصل کار واگذاری مخابرات به بخش خصوصی اشتباه نبوده، شیوه‌اش ایراد داشته است. با کتمان کردن کار پیش نمی‌رود.
او اشاره کرد: دو سال است که وزیر هستم و لایحه‌های مختلفی مجلس می‌بریم تا اشکالاتی که در خصوصی‌سازی مخابرات بوده را جبران کنیم، چون اشکالات بازگو نشده و در حد گزاره سیاسی باقی مانده، کاری از پیش نمی‌رود.
وی اضافه کرد: نمی‌توان این مسئله را کتمان کرد که مخابرات از وقتی خصوصی‌سازی شده در تلفن ثابت، نسل نوین ارتباطات پرسرعت در کشور عقب‌گرد داشته و ما با مشکل مواجهیم. چرا نباید درباره خصوصی سازی صحبت کنیم؟ موقع انتقاد از وزیر می‌گویند زمان مقررات‌گذاری اما به او انتقاد می‌کنند.
جهرمی اشاره کرد: ما تاکید داریم داک و سیم مسی به دولت برگردد و به عنوان انفال عمومی مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر در حوزه رگولاتوری هم رگولاتور خوب داشته باشیم. برای رسیدن به این دو هدف، مجلس باید ورود کند.  
امیدوارم پست اول که امروز متولد شد و فعالیت خود را به عنوان نهاد جدید آغاز کرد، مانند مدیران خوب و خوش فکری که دارد خدماتی در شان مردم ارائه بدهد و بداند اگر رضایت مردم را جلب کند به درآمد خوبی دست پیدا خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.