اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 15, 2019
17:29 سه شنبه، 23ام مهرماه 1398
کد خبر: 104869

ارتباط ماهواره ای ۴ ایستگاه مرزی هلال احمر برقرار شد

سازمان فضایی ایران از برقراری ارتباط ماهواره ای ۴ ایستگاه مرزی سازمان امداد و نجات هلال احمر و مرکز پیش بیمارستانی سازمان اورژانس کشور برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد.
 
سازمان فضایی ایران اعلام کرد که با هماهنگی و همکاری داوطلبانه شرکت‌های خصوصی، ارتباط ماهواره ای ۴ ایستگاه مرزی سازمان امداد و نجات هلال احمر و مرکز پیش بیمارستانی سازمان اورژانس کشور مستقر در ایلام برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین برقرار شد.
 
براین اساس به منظور ارتقاء پایداری شبکه ارتباطی سازمان‌های امدادی و خدمت‌رسان به زائرین اباعبدالله الحسین (ع)، ارتباط ماهواره‌ای ایستگاه‌های سازمان هلال احمر در چهار نقطه مرزی خسروی، مهران، چذابه و شلمچه به عنوان پشتیبان ارتباط زمینی برقرار شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
همچنین ارتباط ماهواره‌ای مرکز پیش بیمارستانی سازمان اورژانس کشور در نقطه مرزی ایلام در حال تأمین و بهره برداری است. اقدامات لازم نیز برای برقراری ارتباط خودروهای سیار در اختیار مجموعه های ICT استان‌های مرزی نیز با همکاری شرکتهای ماهواره ای انجام شده است.
 
با توجه به استقبال بی نظیر از مراسم پیاده روی اربعین امسال، سازمان فضایی ایران در تلاش است با به کارگیری ظرفیت های موجود فضایی کشور و با همکاری بخش خصوصی، در جهت ارتباط پایدار دستگاه‌های خدمات رسان در مناطق مرزی و افزایش قابلیت اطمینان و بهبود کیفیت این ارتباطات گام بردارد که گزارش اقدامات انجام شده به زودی اطلاع رسانی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.