تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 16, 2019
11:30 چهارشنبه، 24ام مهرماه 1398
کد خبر: 104878

اوج‌گیری پست به سمت سکوی تجارت الکترونیک

 
مدیرکل پست استان زنجان گفت: این شرکت در راستای تکمیل زنجیره ارزش در کسب و کارها طرح جدیدی با عنوان «ستاپ» آغاز کرده است.
 
رضا حمیدپور اظهار کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ رویکرد جدید در ایجاد زیرساخت‌های کسب و کار، با تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد خود و با اشتراک‌گذاری آن‌ها به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش کمک می‌کند و با کمک بخش خصوصی و اتخاذ سیاست مشارکت و حمایت به جای رقابت به بازآفرینی این نقش در جامعه بپردازد.
 
وی، طرح «ستاپ» (سکوی تجارت الکترونیک پست) را از جمله این رویکردها عنوان کرد و افزود: در این طرح زمینه برای فعالیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ اینترنتی فراهم می‌شود و هر تأمین‌کننده می‌تواند با امکانات و سرویس‌هایی که شرکت پست ارائه می‌کند، زنجیره ارزش خود برای ارائه خدمات و محصول به مشتری نهایی را تکمیل کند.
 
مدیرکل پست استان زنجان یادآور شد: بازتعریف نقش شرکت ملی پست به هیچ وجه به معنی رقابت این شرکت با بخش خصوصی نیست، بلکه پست با اجرای این طرح امکانات و ظرفیت‌های خود را با دیگر کسب و کارها با هر مقیاس به اشتراک می‌گذارد و سرویس‌های متنوع و جدید را در قالب مشارکت به بخش خصوصی واگذار می‌کند.
 
 
این مسئول ادامه داد: سرویس‌های سکوی تجارت الکترونیک پست شامل بازاریابی و تبلیغات، ارتباط با مشتری، فروش اینترنتی، قبول و جمع‌آوری، صدور صورت‌حساب، پرداخت، انبار، توزیع، بین‌الملل، مدیریت مرجوعی و نگه‌داشت مشتری می‌شود که فعالان حمل و نقل و شرکت‌های صاحب تکنولوژی و ایده می‌توانند این زنجیره ارزش را تکمیل کنند.
 
وی با اشاره به اینکه بازاریابی و تبلیغات می‌تواند از طریق اقلام پستی، نشریات، دفاتر، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، اپلیکیشن‌های موبایلی و پرتال‌های اینترنتی انجام می‌شود، افزود: فروش اینترنتی می‌تواند از طریق پرتال اختصاصی و ویترین مجازی و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مجازی انجام شود.
 
حمیدپور با بیان اینکه در این طرح صورتحساب‌ها می‌تواند به روش فیزیکی یا الکترونیکی صادر شود، اظهار کرد: امکان پرداخت به شکل نقدی در دفاتر پست، نقدی در محل مشتری، پرتال اینترنتی، اپلیکیشن موبایلی، پوز سیار در محل مشتری، کیف پول الکترونیکی، ارز رمز و تمبر الکترونیکی وجود دارد.
 
مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح با مدیریت مرجوعی شامل مرجوعی کالای فروخته شده، برگشت مرسوله، خدمات گارانتی و سرویس جواب قبول قصد مشتری‌مداری دارد، عنوان کرد: نگه‌داشت مشتری نیز از طریق رسیدگی به تخلفات، رسیدگی به پرداخت‌ها و مغایرت‌گیری و تسویه حساب، پیگیری سفارش‌ها و رهگیری کالا و مرسولات انجام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.