فناوری اطلاعات

شرکت‌های چینی تحول‌آفرین‌های بازار تجارت الکترونیکی معرفی شدند

منبع: پیوست
 
 
رهبران جهانی صنعت فناوری، معتقدند که پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیکی متحول‌کننده‌ترین مدل کسب‌وکار در سه سال آتی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری‌های جهانی روی تجارت الکترونیک از ۳.۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۶.۵ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد. به گزارش پیوست، در این بین و براساس تحقیق KMPG شرکت‌هایی چینی مانند علی‌بابا، بایدو، شیائومی به عنوان تحول‌‌آفرین‌‌های بازار تجارت الکترونیکی معرفی شده‌اند.
 
بر اساس تحقیق KMPG با عنوان «نوآوری صنعت فناوری» که از طریق مصاحبه با ۷۴۰ رهبر فناوری در ۱۲ کشور صورت گرفته، رهبران فناوری جهان متفق‌القولند که غول‌های تجارت الکترونیک در استفاده از فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، پهپادها، وسایل نقلیه خودران پیشتازند و به طور مداوم در حال ایجاد تحول در صنعت‌های دیگر مثل بهداشت و درمان، بیمه، ارسال غذا، انرژی و داروها هستند.
 
بعد از مدل کسب‌و‌کار تجارت الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی با رقم ۲۲ درصد رتبه دوم مدل کسب‌وکار تحول‌آفرین را به خود اختصاص داده‌اند. غول‌های شبکه‌های اجتماعی نیز مثل همتایان خود در حوزه تجارت الکترونیکی، سعی دارند پیشنهادهای جدید را با استفاده از فناوری‌هایی مثل ارزرمز، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و خدمات آموزشی ارائه دهند. 
 
بعد از شبکه‌های اجتماعی نیز به‌ترتیب نوبت پلت‌فرم‌های پرداخت دیجیتالی (۱۷درصد)  و پلت‌فرم‌های سرگرمی (۱۴درصد) می‌رسد که به نظر رهبران، پلت‌فرم‌های تحول‌آفرین سه سال آینده خواهند بود. 
 
شرکت‌های چینی متعددی در تحقیق KMPG جزء متحول‌کنندگان برتر بازار رتبه‌بندی‌ شده‌اند. شرکت چینی تجارت الکترونیکی علی‌بابا بعد از اپل و آمازون رتبه‌بندی شده و دیگر شرکت‌های چینی از جمله موتور جست‌وجوی بایدو و شرکت DJI. و شرکت الکترونیک شیائومی نیز در این لیست دیده می‌شوند.
 
 اینفوگرافیک زیر که از تحقیق KMPG استخراج شده، نظر رهبران فناوری را در رابطه با پرسش «تحول‌آفرین‌ترین شرکت‌های جهان» نشان می‌دهد. 
 

​​