تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 17, 2019
13:54 پنجشنبه، 25ام مهرماه 1398
کد خبر: 104926

مرسولات خود را تا نیمه اول آبان‌ماه تحویل پست دهید

 
همزمان با برخی مناسبت‌ها و ایام خاص، مراجعه به ادارات پست برای ارسال مرسولات شدت بیشتری می‌گیرد. با توجه به این که دوماه تا سال نو میلادی باقی مانده، بهترین زمان ارسال مرسولات سال نو میلادی تا نیمه اول آبان ماه است.
 
بارها در مناسبت‌های مختلف با ازدحام جمعیت در ادارات پست و به تبع آن حجم انبوهی از تقاضاها مواجه بوده‌ایم. به گفته روابط عمومی اداره پست، برای جلوگیری از این اتفاقات بهترین زمان برای ارسال مرسولات به خارج از کشور به مناسبت آغاز سال نو، تا نیمه اول آبان ماه است.
در ماه‌های پایانی سال میلادی از طرفی شاهد افزایش تقاضا برای سفر و اولویت شرکت‌های هواپیمایی برای جابجایی بار مسافران هستیم. از طرف دیگر ارسال بسته و امانت به خارج از کشور به مناسبت سال نو، چند برابر می‌شود و تقریبا تمامی صنایع مرتبط با شرکت‌های پست از جمله ایرلاین‌ها با حجم زیادی از مرسولات مواجه هستند.
هر چند شرکت ملی پست ملزم است تمام بسته‌ها را در اسرع وقت به مقصد برساند اما پیشنهاد می‌شود افرادی که قصد ارسال هدیه به خارج از کشور به صورت بسته یا امانت دارند و مایلند این هدایا در شب و روزهای سال نو میلادی به دست گیرنده برسد، باید هر چه زودتر اقدام کنند تا مرسوله به موقع به مقصد برسد.
در ایام پایانی سال میلادی و همچنین پایان سال شمسی شاهد افزایش ۱۰ برابری ترافیک مرسولات خارجه هستیم. در حالی که در روزهای عادی، میانگین ترافیک مرسولات دو تن است، در ایام یادشده به روزی ۲۰ تن هم می‌رسد.
در شرایط عادی ارسال مرسولات به خارج از کشور دو تا سه هفته زمان می‌برد، اما در ایام پرترافیک این زمان به یک تا یک ماه و نیم افزایش می‌یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.