تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

October 19, 2019
12:59 شنبه، 27ام مهرماه 1398
کد خبر: 104964

دستورالعمل اجرایی استخراج بیت‌کوین در ایستگاه پایانی

 
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته 150 مگاوات برق ماینرها به دلیل استفاده از برق ارزان‌ برای استخراج رمز ارزها قطع شده است، گفت: وزارت صنعت و نیرو در حال تهیه دستورالعمل اجرایی برای استفاده ماینرها از برق هستند.
مصطفی رجبی مشهدی، در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به قانونی شدن استخراج رمز ارزها دستورالعمل این قانون تهیه شده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو در حال تهیه دستورالعمل اجرایی استخراج رمز ارزها هستند و این دستورالعمل در مراحل پایانی قرار داشته و به زودی نهایی می‌شود.
 
رجبی مشهدی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه دولت به دو شکل تأمین برق برای استخراج رمز ارزها باید صورت بگیرد، گفت: یکی از روش‌های تأمین برق تولید بیت کوین این است که تعرفه برق برای ماینرها متوسط برق صادراتی باشد و روش دوم این است که استخراج‌کنندگان رمز ارزها می‌توانند نیروگاه احداث کنند.
 
وی ادامه داد: متقاضیانی که نیروگاه احداث کنند برای آنها 70 درصد نرخ گاز صادراتی محاسبه می‌شود و افرادی که نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند نمی‌توانند مستقل از شبکه برق باشند، پس باید تا زمان نهایی شدن دستورالعمل که در حال تدوین است منتظر ماند.
 
با استفاده از برق ارزان برای ماینینگ برخورد می شود
سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سؤال که تعدادی از ماینرها به دلیل نارضایتی از بابت محاسبه متوسط برق صادراتی برای آنها در حال خروج از ایران هستند و آیا در این مدت مزارع تولید بیت‌کوین شناسایی شده است، گفت: هر مشترکی که بخواهد از برق ارزان برای تولید بیت‌کوین و استخراج رمز ارزها استفاده کند با آن برخورد خواهد شد.
 
وی ادامه داد: یک ماه قبل 150 مگاوات به دلیل همین استفاده از برق ارزان صورتجلسه شده و برق آنها قطع شد.
 
رجبی‌ مشهدی با اشاره به اینکه عمدتاً این 150 مگاوات مربوط به استان‌های شمالی کشور بوده است، گفت: به هر حال مصرف برق بعد از عبور پیک تابستان کاهش می‌یابد و نیروگاه‌ها به تدریج برای تعمیرات نیروگاهی و آمادگی برای تولید برق در فصل تابستان آماده می‌شوند پس باید ماینرها به قانون احترام بگذارند و از برق ارزان به خصوص تعرفه برق کشاورزی خودداری کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.