اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 19, 2019
13:00 شنبه، 27ام مهرماه 1398
کد خبر: 104965

راه‌اندازی سرویس Nest Aware جدید توسط گوگل

 
 در کنار راه‌اندازی سرویس Nest Mini، گوگل از نقشه‌های خود برای راه‌اندازی سرویس جدید Nest Aware در سال بعد خبر داد. کاربرانی که یک دستگاه Nest دارند، احتمالا با سرویس Nest Aware که برای چند سال اخیر در دسترس است، آشنا هستند.
این سرویس قرار است سال بعد، در ۱۹ کشوری که در حال حاضر Nest Aware فعال است، راه‌اندازی شود. قیمت این سرویس هم برای مشتریان تغییر کرده است در نتیجه، با آغاز سال بعد به جای پرداخت پول برای هر دوربین، Nest Aware شامل همه دوربین‌ها، اسپیکر‌ها و نمایشگر‌های داخل خانه با قیمتی پایین خواهد شد.
 
مهم‌تر از این مسئله، گوگل اعلام کرد که یک سرویس ضبط بر اساس اتفاق‌ها معرفی می‌کند؛ سرویسی که در هر دو برنامه Nest Aware قرار داده خواهد شد. این ویژگی جدید باعث می‌شود که دوربین‌ها زمانی که یک حرکت یا صدا را تشخیص دهند، شروع به ضبط کند و به کاربر مورد نظر هشدار خواهد فرستاد که کاربر اقدامی انجام دهد یا کلیپ ضبط شده را بعدا تماشا کند. سزویس جدید گوگل همراه با قابلیت ضبط تصاویر ۲۴ ساعته ارائه خواهد شد که به کاربران اجازه خواهد داد تا همه ویدئو‌های ضبط شده را قبل، بعد و در حین یک اتفاق مشاهده کنند.
 
این سرویس دو نسخه متفاوت دارد: Nest Aware معمولی که برای ضبط ۳۰ روزه ویدئوها، برای هر ماه ۶ دلار و برای هر سال ۶۰ دلار و Nest Aware Plus که برای ضبط ۶۰ روزه ویدئوها، برای هر ماه ۱۲ دلار و برای هر سال ۱۲۰ دلار قابل پرداخت خواهد بود.
 
سرویس Nest Aware پیشرفته یعنی یک پوشش پیشرفته اسپیکر‌ها و نمایشگر‌های Nest و Google Home. کسانی که صاحب این دستگاه‌ها هستند می‌توانند آن‌ها را برای گوش دادن به یک صدای خاص مانند هشدار دود یا مونو اکسید کربن فعال کنند و این هشدار به گوشی آن‌ها فرستاده شود. همچنین، این سرویس شامل تماس‌های اضطراری می‌شود یعنی کاربری که از سرویس Nest Aware استفاده می‌کند، قادر خواهد بود تا با دریافت هشدار دود و فرستاده شدن این هشدار توسط اپلیکیشن Home با اورژانس تماس بگیرد.
 
گوگل همچنین تأیید کرده است که یک قابلیت Home Feed به اپلیکیشن Google Home در سال بعد اضافه خواهد شد که همه نوتیفیکیشن‌ها و اتفاقات را به دستگاه هوشمند اضافه خواهد کرد. اگرچه، Nest Aware جدید در ۱۹ کشور جهان فعالسازی خواهد شد، در ابتدای راه‌اندازی این سرویس فقط در آمریکا قابل دسترسی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.