تلفن همراه

گوشی

October 19, 2019
13:37 شنبه، 27ام مهرماه 1398
کد خبر: 104970

اعتراف گوگل به مشکل «فیس آنلاک» در موبایل پیکسل ۴

 
گوگل اعتراف کرده سیستم «فیس آنلاک» موبایل پیکسل ۴ دارای مشکلی است و حتی در صورت بسته بودن چشم فرد قفل دستگاه را باز می کند. درهمین راستا محققان امنیتی هشدار داده اند.
 
 به نقل از پرس اسوسیشن، گوگل تایید کرده سیستم Face Unlock موجود در موبایل های جدید Pixel۴ دارای یک مشکل است و حتی در صورت بسته بودن چشمان کاربر هویت او را تایید و قفل دستگاه را باز می کند.
 
این مشکل در تست های اولیه موبایل پیکسل۴ مشخص شد و کارشناسان امنیتی هشدار داده اند چنین اختلالی دسترسی غیرمجاز به دستگاه را تسهیل می کند.
 
 به گفته محققان افراد سودجو ممکن است هنگامیکه کاربر خواب است، موبایل را جلوی صورت او نگه دارند و قفل دستگاه را باز کنند. این در حالی است که گوگل اعلام کرده در موبایل مذکور استانداردهای امنیتی رعایت شده است. در بیانیه این شرکت امده است:  در سیستم Face Unlock موبایل پیکسل۴ تمام ملزومات امنیتی در خصوص ذخیره اطلاعات بیومتریک رعایت شده و می توان از آن برای پرداخت آنلاین و احراز هویت اپلیکیشن های مختلف استفاده کرد.  کاربر می تواند به طور موقت این سیستم را غیر فعال کند و از  قفل دستگاه به وسیله رمز پین کد استفاده کند. ما این سیستم را طی گذر زمان ارتقا می دهیم.
 
همچنین دروب سایت گوگل و در صفحه مرتبط با پیکسل۴ به کاربران هشدار داده شده  حتی زمانیکه چشمان کاربر بسته است، اگر فردی موبایل را روبروی صورت او نگه دارد، قفل دستگاه باز می شود. 
 
علاوه برآن هشدار داده شده فردی که شباهت زیادی به کاربر دارد مانند دوقلوی فرد می تواند سیستم Face Unlock را باز کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.