اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

October 20, 2019
16:17 یکشنبه، 28ام مهرماه 1398
کد خبر: 105009

رئیس سازمان فضایی: نقشه راه حوزه‌های جدید بخش فضایی تدوین می‌شود

رئیس سازمان فضایی ایران از تدوین نقشه راه حوزه های جدید بخش فضایی کشور و به روز رسانی و ابلاغ نقشه راه های موجود در این بخش خبر داد.
 
 مرتضی براری در اینستاگرام از تعریف برنامه های جدید در معاونت توسعه و برنامه ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران با توجه به نقش این معاونت در تحقق اهداف و برنامه‌های فضایی کشور خبر داد و بر اجرای این برنامه ها تا پایان سال جاری تاکید کرد.
 
وی گفت: در جلسات مستمر که با معاونت توسعه و برنامه ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران داشتیم، مقرر شد تحقق ۷ مورد و اجرای سایر برنامه های این بخش مورد پایش و بررسی قرار گیرد.
 
براری این برنامه ها را شامل موارد زیر عنوان کرد:
 
۱. ارزیابی میزان تحقق برنامه های مصوب فضایی در قالب نقشه راه های موجود در بخش فضایی
 
۲. به روزرسانی و ابلاغ نقشه راه های موجود در بخش فضایی کشور
 
۳. تدوین نقشه راه حوزه های جدید بخش فضایی کشور
 
۴. تدوین جزئیات برنامه توسعه فناوریهای فضایی در لایه های پایین‌تر نقشه راه‌های ابرسامانه ای کشور
 
۵. انجام مطالعات تطبیقی و بررسی وضعیت کنونی اقتصاد فضایی کشور در انطباق با مقیاس جهانی و منطقه ای به منظور مدیریت بر اقتصاد فضایی کشور
 
۶. تکمیل و افتتاح سامانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و محاسبه بهای تمام شده برنامه ها و فعالیتها
 
۷. استقرار سامانه مدیریت پروژه و کسب حداکثر رتبه سوم در استقرار این سامانه در سطح وزارت ارتباطات
 
رئیس سازمان فضایی ایران همچنین از برنامه ریزی برای توسعه استارت‌آپهای فضایی خبر داد و گفت: ده‌ها شرکت و استارت‌آپ در حوزه ماهواره‌های کوچک و منظومه‌های ماهواره‌ای در دنیا شکل گرفته که در حال ورود به بازار و ارائه خدمات کاربردی در حوزه‌های مختلف هستند.
 
وی اضافه کرد: به تازگی نشست‌های بسیار خوبی با متخصصان و دانشجویان فعال حوزه فضایی داشتم و در خصوص بازارهایی که ماهواره‌های کوچک و منظومه‌های ماهواره‌ای می‌توانند در کشور خدمات مورد نیاز را ارائه کنند بحث و بررسی شد. البته در این نشست‌ها سرمایه‌گذاران هم حضور داشتند و بسیار علاقمند در این نشست‌ها مشارکت داشتند و پیگیر بودند.
 
براری اظهار امیدواری کرد که استارت‌آپ‌های حوزه فناوری فضایی هم جای خود را در ارائه خدمات کاربردی به کشور و جامعه باز کنند و با ارائه خدمات خلاقانه بازار خود را توسعه دهند. با ورود جوانان و دانشجویان خلاق به این حوزه آینده بهتری رقم خواهد خورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.