تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 21, 2019
11:22 دوشنبه، 29ام مهرماه 1398
کد خبر: 105027

راه‌اندازی آزمایشگاه فین‌تک در دانشگاه امیرکبیر

 
آزمایشگاه فین‌تک با هدف ارائه سندباکس بانکی به کسب‌وکارهای نوپا از سوی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد. هدف از راه‌اندازی آزمایشگاه فین‌تک ارائه تمامی خدمات موردنیاز به کسب‌وکارها بدون نیاز به ثبت شرکت از سوی آنان است.
 
آرین افشار مدیر فینوا در مراسم افتتاح این آزمایشگاه گفت: «این آزمایشگاه با هدف ارائه خدماتی از جمله فضای استقرار، آموزش و زیرساخت‌های نوین مبتنی بر فناوری‌های مالی به دانشجویان و با تمرکز بر حوزه‌های فین‌تک، بلاک‌چین، هوش تجاری، سرویس‌های تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری راه‌اندازی شده است.»
 
به گفته او راه‌اندازی آزمایشگاه فین‌تک یکی از برنامه‌های توسعه‌ خدمات مرکز نوآفرینی فردا (فینووا) برای ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه است و افتتاح این آزمایشگاه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ فعالیت فینوا در سال ۹۸ است. مدیر فینوا اعلام کرد که آنها قصد دارند با کمک شرکت ارتباط فردا و انتقال امکانات خود به فضای دانشگاه، تیم‌های نخبه  را جذب و شناسایی کنند.
 
 
 
افشار درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری این مرکز گفت: «ما روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با سبد سرمایه‌گذاری فینووا ایجاد کرده‌ایم که شامل مواردی نظیر اعتبارسنجی، رگولاتوری، وام‌دهی، تامین مالی جمعی، پردازش اطلاعات بازار سرمایه و معاملات الگوریتمی، مباحث مرتبط با بلاک‌چین به‌ویژه در بخش رمزارزها، دسته‌بندی کاربران و شناخت مشتری در بخش احراز هویت است.»
 
مدیر فینوا تاکید کرد: «در شرایط فعلی مقرر شده این خدمات در یک دوره زمانی ۹ ماهه در اختیار کسب‌وکارهای نوپا قرار گیرد.» او شرط استفاده از خدمات آزمایشگاه فین‌تک را حضور حداقل یکی از موسسان کسب‌وکار در دانشکده کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر دانست.
 
قرار است زیرساخت‌های مورد نظر و سرویس‌های بانکی مورد نیاز مانند سندباکس در اختیار کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از آزمایشگاه فین‌تک استفاده کنند قرار گیرد و البته این گام اول است. پس از آن این کسب‌وکارها می‌توانند از فضای کار اشتراکی فینوا استفاده و رشد کنند و سپس از شتاب‌دهنده‌ها بهره ببرند و در نهایت از طریق صندوق سرمایه‌گذاری جذب سرمایه کنند. 
 
مدیر فینوا در پایان صحبت‌هایش اعلام کرد سال ۹۹ تمرکز آنها بر سرمایه‌گذاری خواهد بود. تاکنون ۳ تیم برای ورود به آزمایشگاه فین‌تک درخواست دادند و قرار است از هفته آینده کار خود را آغاز کنند. 
 
آزمایشگاه فین‌تک، امروز (یکشنبه ۲۸ مهر ماه ۹۸) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.