تلفن همراه

فناوری

October 21, 2019
11:27 دوشنبه، 29ام مهرماه 1398
کد خبر: 105028

تولید کننده چینی ۱۰ موبایل ۵G به بازار عرضه می کند

 
یک تولید کننده چینی موبایل اعلام کرده در سال آینده میلادی بیش از ۱۰ موبایل ۵G به بازار عرضه می کند. این درحالی است که پیش بینی می شود در ۲۰۲۰ سهم موبایل های۵G از بازار به ۱۰ درصد برسد.
 
 به نقل از گیزموچاینا، شرکت چینی شیائومی تاکنون ۲ موبایل ۵G به بازار عرضه کرده است. البته این موبایل ها که Mi MIX3 5G وMi 9 Pro 5G نام دارند در بازار چین عرضه شده اند.
 
 اکنون مدیر ارشد اجرایی شیائومی اعلام کرده در سال آینده میلادی بیش از ۱۰ موبایل۵G جدید به بازار عرضه می کند. ۳کریر مخابراتی بزرگ چین از هم اکنون  پیش ثبت نام دریافت سرویس های ۵G را برای مشتریان خود آغاز کرده اند. طبق آماری که سال گذشته منتشر شد بیش از ۹.۳ میلیون کاربر قبل از ارائه سرویس ۵G برای دریافت خدمات آن ثبت نام کرده اند.
 
 تاکنون حدود ۵.۶ میلیون نفر برای دریافت سرویس۵G در شرکت «چاینا موبایل» تاکنون ثبت نام  کرده اند. این در حالی است که آمار پیش ثبت نام کاربران برای دریافت سرویس های ۵G در شرکت های «چاینا تله کام» و «چاینا یونیکام» به ترتیب ۱.۹ و ۱.۸ میلیون نفر اعلام شده است.
 
 از سوی دیگر شرکت «تولید کننده نیمه رسانا تایوان»(TSMC) در گزارشی جدید پیش بینی کرده در ۲۰۲۰ میلادی تقاضا برای موبایل های ۵Gبه ۳۰۰ میلیون دستگاه می رسد.
 
درحال حاضر موبایل های ۵G حدود یک درصد بازار را تشکیل می دهند اما پیش بینی می شود در ۲۰۲۰ میلادی  سهم این موبایل ها به ۱۰ درصد از بازار برسد.
 
 همچنین تخمین زده می شود چین به دلیل ساخت سریع زیربنای۵G ، بزرگترین بازار برای این فناوری باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.